VID KÖKSBORDET

Att ens barn, även när de är tonåringar väljer att göra det mesta vid köksbordet med resten av familjen nära intill är ju bland det bästa som finns, för då delar man ju verkligen livet. Men det finns en viss gräns, om du frågar mig.

Pyntat mera i köket.

Vår dotter bor liksom mest i köket, hon äter alla mål där samt gör alla sina läxor där. Hon ser på serier från datorn och hon pysslar där. Och hon sitter och pratar med oss där, hon har alltid haft talets gåva.

Jag tog tyvärr ingen före bild men jag kan säga som så att vårt köksbord syntes knappt för alla grejer och saker och då tyckte jag att NU RÄCKER DET. Så jag uppmanade dottern vänligt men bestämt att städa bort sina grejer för nu ville jag faktiskt ha lite köks och julkänsla på och kring vårt köksbord. Och hon städade bort allt utan minsta protest. 

Därefter fick jag fortsätta med mitt julpyntas. Jag beslöt att förnya vår tråkiga adventsljusstake och samtidigt göra den lite brandvänligare.


Man tager vad man haver, men med större ljus skulle det ha blivit bättre.


Jag skall ännu jobba vidare på den, åtminstone så skall ljusen få siffror.

Sen tände jag ljus och njöt av vårt nystädade kök.


Jag har just varit ut med Hugo medan Jan for för att handla.
I morgon är jag ännu ledig och jag skall fortsätta med småstädandet och julpyntandet.

TACK JESUS FÖR ETT FINT KÖK.

OCH NI ALLA, KLÄ ER I ÖDMJUKHET MOT VARANDRA (1 Petrusbrevet 5:5 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023