IT'S BEGINNING TO LOOK A LOT LIKE CHRISTMAS 2020

Nu har jag ledigt i tre dagar och jag har tänkt julpyssla och fixa i dagarna tre.


Senast jag hade lite längre ledigt så blev jag ju sjuk, fick urinvägsinfektion och var helt slut så det blev inte mycket julfix. men nu i dag har jag fått en hel del gjort.

Granen fick komma in.


Och sovrummet som nu är färdigt renoverat fick lite mera juldetaljer. 
Före.


Julsängkläderna fick komma på plats. Och ni ser att nu har jag fått bort den höga sänggaveln i fotändan. Jan fixade den. Men efter att jag hade tagit dessa bilder så sågade Jan ner den ytterligare.


Så nu är den så här låg. Och med den vita listen ser sängen ut som om den alltid varit så här.


Efter julpiffandet såg rummet ut så här.


Rottingstolen fick sen byta plats med fåtöljen (eftersom den blev utan plats när julgranen kom in).


Och här syns vårt nya golv.


Och dörrlisterna som vi fick beställa efter för att få de rätta måtten på bredden de har kommit och Jan har fixat dem på plats, samt alla andra lister också.


Och när vi redan tidigare satte den vita stjärnan i fönstret som Jan lade en röd lampa i började den lysa rosa. Jag som älskar rosa tyckte ändå att det kanske inte passar med en rosa jul men Jan tyckte att den var fin, så den fick hänga kvar. Och nu har jag börjat älska den.


Hugo mitt i sängen och mitt i julfixandet.


Och nu ligger jag och myser och njuter av vårt fina sovrum medan jag bloggar.


Men jag vet inte vad som är fel med min kamera i telefonen för den tar så dåliga bilder just nu, ljusstyrkan blir liksom inte alls rätt. Och bloggen ändrar också färg på bilderna, till det sämre...lite surt.


JULFIX PÅ UTSIDAN
Jag har också fixat lite där ute.


Ja det blev mera tomtar, en tomtefamilj vid lekstugan.


Denna ljusslinga skulle vara "varm vit" men den ser nog väldigt klar ut, tycker jag. Den är nästan för ljus men den får duga.


Denna stormlykta fungerar med batteri, men den lyser så fint och gult och den flämtar som en riktig låga.


Och lite snö har vi ju fått vilket är bra för julstämningen.

TACK JESUS FÖR DENNA FINA JULFIXARDAG.


INGEN TÄNDER ETT LJUS OCH SÄTTER DET I SKYMUNDAN ELLER UNDER SKÄPPAN, UTAN MAN SÄTTER DET PÅ HÅLLAREN SÅ ATT DE SOM KOMMER IN FÅR SE LJUSET (Lukasevangeliet 11:33).

DITT ÖGA ÄR KROPPENS LAMPA. NÄR DITT ÖGA ÄR FRISKT FÅR HELA DIN KROPP LJUS, MEN NÄR DET ÄR SJUKT ÄR DIN KROPP I MÖRKER. SE DÄRFÖR TILL ATT LJUSET INOM DIG INTE ÄR MÖRKER. OM HELA DIN KROPP HAR LJUS OCH INGEN DEL ÄR I MÖRKER, DÅ BLIR DEN UPPLYST HELT OCH FULLT, SOM NÄR LAMPAN LYSER ÖVER DIG MED SITT KLARA SKEN (Lukasevangeliet 11:34-36). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023