FROZEN SHOULDER

I dag var jag till fysioterapeuten igen. Hon töjde min led och gav ultraljud. 


Och allt börjar tyda på att jag har "frozen shoulder".

Så nu är det bara att kämpa vidare för att inte tappa rörligheten helt. Jag fick töjövningar att göra. Också lär armen/axeln bli sjukare nu efter hennes töjningarna så jag skulle följa med hur länge det tar innan värken försvinner, så hon vet till nästa gång hur mycket armen tål.

Som det står i texten här ovan så borde man uppsöka läkare eller fysioterapeut genast man börjar märka av problem med axeln/armen. Jag tog dock inte kontakt direkt i april när jag började känna av den. För det var ju bara så pytte lite sjukt då.

Så mitt tips till dig som läser är att ta kontakt genast med en fysioterapeut vid minsta bekymmer med kroppens rörelseapparat som inte går över på ex två veckor. Då sparar du tid, pengar och framförallt hälsan.

Idag Jesus vill jag TACKA för min duktiga och omtänksamma fysioterapeut, välsigna du henne och hennes familj.


Nu kör vi iväg för att hämta den lilla 💗 som vi ska få rå om i helgen.

TREVLIG HELG OCH ANDRA ADVENT TILL ER ALLA.

OM ÄN MIN KROPP OCH MIN SJÄL TYNAR BORT, SÅ ÄR GUD MITT HJÄRTAS KLIPPA OCH MIN DEL FÖR EVIGT (Psaltaren 73:26).







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023