FJÄRDE ADVENT

Jag steg upp redan kl.6:50 för då hade jag redan sprungit upp och ut med Hugo några varv, för nu krånglar hans mage igen.

Det var inte direkt en tidig morgon jag hade tänkt mig utan snarare en skön sovmorgon. Men jag gjorde det bästa av den. Jag tände det fjärde ljuset (och jag lade fast siffrorna med järntråd, det var på tiden 😉) därefter lade jag på julmusik och myste till det.


Ljusen i de två andra adventsljusstakarna fick byta plats, och så här blev det mycket bättre, både färgmässigt och brandmässigt.


De riktiga ljusen fick flytta i den gamla, röda ljusstaken och stå på kakelugnshyllan.


Batteriljusen fick flytta till tro, hopp och kärlek adventsljusstaken, där matchar färgerna nu perfekt och det blev riktigt brandvänligt.


Jag fixade ihop pepparkakshuset och fick börja med renovering även i år 😉.


När jag redan hade tvättat ur stekpannan med det överblivna smälta sockret insåg jag att jag hade glömt att sätta ihop skorstenen. 


Så jag limmade den med endast kristyren, så vi får se hur den håller.


Snö fick det bli på den aningen lösa kristyren.


Sen var det bara att sätta ljusslingan, snödrivorna (vadd), alla invånarna och mera snö.


Och julgumman står i fönstret som vanligt.


Matilda tycker att årets pepparkakshus ser lite rinnigt ut, men bagaren är helt nöjd... för varje år jag lyckas få ihop bitarna 👍.

EN LITEN HAND
I fredags när jag var på jobb hade det knackat på dörren och Jan gick för att öppna. Där ute stod ett av mina tidigare dagbarn (det är nu 2,5 år sedan jag slutade att jobba som dagmamma i eget hem) med ett syskon och sin pappa.
Hon 💗 överräckte den finaste papperstjärna i mörk rosa som hon ville att jag skulle få 💗. De önskade god jul och Jan sa att de är välkommen att komma förbi igen... då ska vi tro att jag är hemma 👍. 


Och blomman passade ypperligt med vår nya (ja även om vi haft den ett år så är den ny för oss) sovrumstapet.


TORKADE APELSINSKIVOR
I går försökte jag mig på att torka apelsinskivor i ugnen (tidigare år har jag torkat dem främst i rumstemperatur i flera veckor) men det blev inte så lyckat även om jag gjorde helt enligt konstens regler. 

Vår ugn är dock väldigt gammal så den är inte riktigt i skick, jag borde åtminstone ha haft högre temperatur, och vänt på dem lite nu som då.


Vissa blev brända, men de var ändå blöta. Nu får de torka i rumstemperatur på hushållspapper.

Det blir nog bra det här 👍.

Nu blir det lunch med familjen och sen skall jag börja ställa mig till jobbet.


Jan har kokat idag, god lax med sås.


Jag känner en sådan frid och glädje idag 😊💗.

RÄTTFÄRDIGHETENS FRUKT SKALL VARA FRID OCH RÄTTFÄRDIGHETENS VINNING VARA RO OCH TRYGGHET TILL EVIG TID (Jesaja 32:17).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023