FYSIATRISKA OCH JULSHOPPING

På förmiddagen blev det en lång promenad samt lite julshopping till de butiker där Hugo får följa med in. På eftermiddagen besökte jag fysiatriska polikliniken och min fysioterapeut för sista gången innan jul. 


Jag fick ultraljud på min axel/överarm, hon töjde den och jag fick den några centimeter längre idag igen. Till sist tejpade hon den, vilket ger ett bra och skönt stöd.
Hon tyckte att den blivit mycket bättre, vilket även jag tycker och det betyder att frozen shoulder kommit in i nästa fas, när den sakta men säkert börjar bli bättre.
Nu får jag fortsätta att töja här hemma samt tejpa den om jag så vill. Det enda jag inte kan göra själv är att ge ultraljud.
Och känner jag att den bara blir bättre och bättre behöver jag ingen ny tid efter jul och nyår. 
Ja käre Jesus det ber jag, att den får fortsätta att läka och bli helt bra.


SHOPPAT 
Direkt efter bar det iväg på julshopping. 
Våra barn är ju stora och vill helst ha pengar, men alltid får de några paket också.
Så resten av eftermiddagen och kvällen har jag yrt på mellan loppisar och butiker. Ja nu har jag verkligen rört mig ute bland folk, vilket jag annars varit försiktig med. Men var än jag rörde mig så fanns det gott med rum och alla höll avstånd. Och naturligtvis hade jag munskydd och var noga med att sprita händerna och hålla avstånd.

Denna hittade jag på loppis.


En sån har jag länge letat efter (för en billig slant). Den skall få julbelysning och sen får den troligtvis stå på altanen.


HEMMA
När jag kom hem rätt hungrig närmare kl.20:30 hade Hugo inte ätit på hela dagen och han behövde ut på sin kvällsrunda. Och mitt fina nystädade kök hade än en gång förvandlats till en verkstad, för nu framskred Matildas soffbordstillverkning..... på köksbordet.


Ja jag kan säga att det inte var det roligaste att komma hem till allt detta när jag allra helst hade önskat att äta något och få slänga mig i ryggläge. Men detta är min älskade familj💗 och mitt liv och fast jag känner irritation ofta över att inget hålls städat eller snyggt så älskar jag deras kreativitet...t.o.m på köksbordet.

En annangång när lister sågades... över julmattan.


Men jag fick åtminstone listerna på plats i sovrummet... och mattan gick ju att damma.


Nu efter att jag varit ut med Hugo och fixat ett som annat samt uppmanat dottern att flytta på sitt projekt ligger jag i ryggläge och det är så skönt. Jag bloggar och Jan ligger här bredvid och ser på film.

Ännu imorgon är jag ledig och då fortsätter julfixandet... om Herren så vill. Så får vi alltid säga....om Herren vill. För vi människor gör upp planer men sist och slutligen är det ju endast Herren som styr våra liv. Ja det står t.o.m om det i bibeln.

Godnatt från mig till dig.

MÄNNISKAN HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023