VAKNADE TILL EN VIT VÄRLD

Så passligt med snö idag. När vi hade ätit morgonmål begav vi oss ut i den mjuka och fluffiga snön.

Vi gjorde en snölykta.

Pulkan och snöspaden fick komma fram.


Efter en timme blev snön till regn och det blev slaskigt.

I kväll har vi varit på regnpromenad till Aspegrens för att se på den fina julsmyckningen.


Om man ändå hade en kamera som visade de rätta färgerna (eller... jo vi har en men ingen vet hur den ska användas).


I lusthusets fönster finns granris och elektriska ljus.

TACK JESUS att vi får bo i ett land som får snö. Och TACK för denna fina dag.

I bibeln nämns SNÖ flera gånger, här kommer tre exempel.

LIKSOM REGNET OCH SNÖN FALLER FRÅN HIMLEN OCH INTE ÅTERVÄNDER DIT UTAN VATTNAR JORDEN SÅ DEN BLIR FRUKTBAR OCH GRÖNSKAR OCH GER SÄD TILL ATT SÅ OCH BRÖD TILL ATT ÄTA, SÅ SKA DET VARA MED ORDET SOM GÅR UT FRÅN MIN MUN. DET SKALL INTE KOMMA TILLBAKA TILL MIG FÖRGÄVES UTAN ATT HA GJORT VAD JAG VILL OCH UTFÖRT VAD JAG SENT DET TILL (Jesaja 55:10-11).

HANS UTSEENDE VAR SOM BLIXTEN OCH HANS KLÄDER VITA SOM SNÖ (Matteusevangeliet 28:3).

RENA MIG MED ISOP FRÅN MIN SYND, TVÄTTA MIG VIT SOM SNÖ (Psaltaren 51:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023