TRÖTT MEN GLAD

Vi kom in kl.21:30 efter en timmes lugn och skön kvällspromenad genom vår stad.

Kyrkan uppe till vänster.

Vi gick runt och tittade i alla mysiga julfönster, speciellt i dessa som finns i rådhusets källare.

Campingen

Det finns många roliga små detaljer att titta på och det händer någonting hela tiden, tåg som kör eller personer som rör sig.

Slalombacken

Man får minsann julkänsla när man står där och kikar in.

Skridskobanan längst till vänster.

Och vid Jakobstads kyrka såg vi på den vackra krubban.


Vid Optima lyste tro, hopp och kärlek på flera olika ställen.


Och vid Aspegrens trädgård var det vackert som vanligt (bilden från en annan kväll när det ännu var vitt och fint på marken).


Kvällspromenaden är typ det enda jag har gjort på utsidan idag. 


HUR VAKNATTEN GICK
Ja nu har jag fixat min andra vaknatt och den gick riktigt bra 👍. När jag inte gjorde mina sysslor så läste jag den medhavda boken.

Lättläst, berörande och bra.

Jag läste i flera timmar och kom nästan till slutet men mina ögon blev för trötta för att läsa de sista sidorna.
När jag kom hem i morse gick jag direkt isäng och lyckades halvsova ca två och en halv timme, men sen har jag bara legat i sängen och vilat i princip resten av dagen. Jag läste klart boken, såg på film, skrev en massa listor m.m och ringde till mina föräldrar för att höra hur de hade det. Sen har jag diskat undan lite i köket, men där var det då.
Och nu skall jag ta natt för jag är nog helt redo för det, jag har försökt att hålla mig vaken en stund för att sen sova gott hela natten.

TACK JESUS ATT JAG FIXADE ÄVEN DENNA VAKNATT RIKTIGT BRA. 

DEN SOM FRUKTAR HERREN FÅR UNDERVISNING AV HONOM OM DEN VÄG HAN SKALL VÄLJA (Psaltaren 25:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023