I DAG GAV JAG MITT SVAR

I dag gav jag mitt svar, och det svaret har de fått vänta på.

Godmorgon mamma.

Redan för två veckor sedan fick jag frågan om jag ville vara med. Jag lovade att tänka på saken och be över det och därefter höra av mig.
Men när stunden kom när jag skulle ge mitt svar var jag helt slut, för det var senaste vecka. Mitt svar blev: Jag tror inte att Herren vill att jag skall göra detta för just nu ligger jag och fryser under täcket.  

Hugo och jag på en skön och solig morgonpromenad.

Men jag fick ändå mer tid, kanske de visste att Herren skulle tala till mig.
Och så plötsligt imorse när jag vaknade så gav Han mig de rätta orden, de som Han vill att jag skall dela. Så det blev ett "JA".
Nu får jag börja fin-slipa mina ord och sen skall jag berätta mer för er, en annan gång.

(Dagens bilder är från denna dag).

TACK JESUS ATT DU LEDER MIG SÅ TYDLIGT IBLAND, så t.o.m jag förstår 😉.

OM NÅGON AV ER BRISTER I VISHET SKA HAN BE TILL GUD, SOM GER ÅT ALLA VILLIGT OCH UTAN ATT KRITISERA, OCH HAN SKA FÅ . MEN HAN SKALL BE I TRO UTAN ATT TVIVLA (Jakobsbrevet1:5). 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023