TOMTEN ELLER KRUBBAN

Här om dagen när jag kom ut genom dörren stod två äldre damer vid grinden och fotografierade in mot vår gård. De blev aningen generade när jag kom ut och de frågade genast: Får vi ta en bild av tomten? Den är så rolig och vi skulle vilja visa till barnbarnen.

På denna bild är tomten inte riktigt på rätt plats på lekstugetaket, numera är den längre mot mitten.

Ja naturligtvis, svarade jag. 

Och igår när jag kom gående här på vår väg mötte jag en person som bor en bit längre bort. Han sa: Ja tänkte just på dig, för jag ville fråga om jag får ta en bild av tomten i skorstenen och dela den till mina arbetskamrater och skriva att nu vet jag var tomten finns? Ja visst får du det, svarade jag.

Så vår tomte har tydligen blivit populär.


VIKTIGARE ÄN TOMTEN
Jag tycker ju om att smycka och pynta inför julen men jag vill inte att tomtebudskapet ska vara viktigare än budskapet om Frälsaren Jesus Krist.

Flera år hade vi en krubba där ute intill granen. Krubban var fylld av halm och den var så fin, Jan hade byggt den. Men om jag minns rätt så var det Mattias som satte sig i den 😊och sen fanns den inte mer. 
Nu har jag börjat fundera på en krubba igen, så det också på utsidan skall synas vad vi tycker att är viktigt. Tomten får naturligtvis vara kvar men en krubba skulle bli riktigt fin och talande den också.

Hugo förstår sig på vad som är viktigast. Varje dag om vi är ute på promenad i centrum vill han gå till kyrkan och se på "julkrubban". 


Men det är nog inte det lilla Jesusbarnet i krubban han vill se. Det är de stora lurviga fåren som är så intressanta 😊😊.


Och när jag går iväg står han kvar och tittar.
 

HUGO: Mamma jag trivs bättre här på kyrktrappan var jag kan lukta på fåren 😊. (Ni vet liksom Ferdinand säger: Mamma jag trivs bättre här under korkeken var jag kan lukta på blommorna 😊).


Jag borde faktiskt låta honom stå där så länge han vill..... också tar jag tid, det ska jag göra nästa gång. 


GODNATT
Nu skall jag krypa isäng för imorgon ska jag på jobb till kl.8.
Godnatt från mig och trevlig helg till dig 👍😊.

OCH DETTA ÄR TECKNET FÖR ER. NI SKA FINNA ETT NYFÖTT BARN SOM ÄR LINDAT OCH LIGGER I EN KRUBBA (Lukasevangeliet 2:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023