BÅTTUR

Jobbade morgonskift och slutade kl.14:13 (ja, på minuten). Det var otroligt varmt men som tur är så har vi luftkonditionering.
När jag sen promenerade hem i hettan (31 grader i skuggan) hade jag bara en tanke i huvudet: Bara jag kommer hem så skall vi åka ut till villan och ta oss ett dopp.

Och vi åkte ut till villan, det blev inget dopp för min del men det blev strandliv och en härlig båttur.


Hugo trivdes i båten.


Han njöt av att nosa på alla dofter.


Vi åkte ut till Paskarn och tog iland där.


Paraplyet var för Hugo så han fick skugga.

 
Då när vi satt där märkte Jan vad vi har för bilder på vår väska, vilka inte heller jag har noterat. Det är Mumin och snorkfröken som är på båttur, men det går inte så bra för dem för de tappar hela båtsnurran i sjön.


Vi hade bättre tur, tack och lov.


Det blåste varma vindar, så härligt att inte behöva frysa.



STRANDHÄNG
Innan vi åkte ut med båten var vi ute på sandbankarna med Jan's syster, hennes man och två av  deras barn.


Hugo hade med godis, han hittade dem själv i väskan.


Han busade och grävde och smutsade ner hela sin handduk.


Barnen hade jobbat flitigt.



Ett fint konstverk.


Hugo och jag sprang i vattnet, det svalkade skönt, och det fick räcka för mig.


De andra tog sig flera dopp.

Och sen traskade vi upp till villan igen.


Vi har haft en riktigt skön kväll ute vid villan och havet.


HEMMA
När vi kom hem stannade vi ute på gården och jag påbörjade dagens blogginlägg, i spindelgungan. Klockan var 21:50 och temperaturen var ännu 24 grader.


Hugo vilade i det sköna gräset.



DAGENS BIBELORD
Jag läser ofta ur Psaltaren, för där finns liksom alla känslor, tankar och så många olika livssituationer.
Och nu ikväll när jag öppnade bibeln föll mina ögon på denna vers (läs här nedanför) som passar ju så otroligt bra just nu, på flera sätt.

Tack Jesus att du talade till mig ikväll, igen. Amen säger jag bara. Amen betyder ju ungefär, sannerligen, så är det, låt det ske.


HAN STILLADES STORMEN OCH VÅGORNA TYSTNADE. DE GLADDES ÖVER ATT DET BLEV LUNGT, OCH HAN FÖRDE DEM TILL HAMNEN DIT DE VILLE (Psaltaren 107:29-30). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023