SEMESTERDAG ÅTTA

Alla i hushållet åkte på jobb imorn, det var bara jag, den lilla och Hugo som stannade hemma. Vädret var toppen så vi börjad dagen med morgonmål ute på altanen (ordet altan låter så mycket trevligare än terass, så det har blivit mitt nya favoritord).


En av mina favoritplatser just nu är altanen.


Sen har vi mårat på hela dagen med alla möjliga roliga saker. Vi var ute hela förmiddagen och stannade inne mitt på dagen när det var som allra hetast. 
Vi har haft vattenlek, varit in till centrum på glass, ut och gå med Hugo (för det tycker den lilla om), byggt pussel, gungat och sjungit (på samma gång) m.m.


I kväll har vi sett på Bolibompa och haft myskväll med ostbågar.

Jan har i kväll fixat de sista rotdukarna under de två nedersta trappstegen, de på sidan av altanen. Vi gör ofta saker tvärtom här i huset, men det blir bra ändå.


Och när vi kröp isäng hoppade Jan på cykeln för att ta en tur till villan och vattna alla blommor. För även om det regnade ordentligt här i helgen så blir det alltid bara blött på ytan och inte ner i själva  jorden, så blommorna behöver säkert få vatten.



NU ÄR DAGEN SLUT
Avslutar med en vacker barnsång som också fungerar bra som aftonbön.
I vår bön får vi alltid komma ihåg de viktiga orden TACK och FÖRLÅT.

Nu är dagen slut, den dag du gett åt mig.
Nu är jag trött, o Gud, snart sover jag.
Du blir ej trött som jag, när jag vilar, vakar du och skyddar mig båd' natt och dag.
Tack för denna dag, för vänner som jag har, för mat och kläder och nån'stans att bo.
Och Gud förlåt allt det stygga jag har gjort mot både dig och människor. Amen

EN UNDERBAR SOMMARDAG HAR VI HAFT, TACK GUD FÖR LJUSET, FÖR SOLEN OCH FÖR SOMMAREN.


LJUSET ÄR LJUVLIGT, OCH DET ÄR GOTT FÖR ÖGONEN ATT SE SOLEN (Predikaren 11:7). 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023