DAGEN I DAG

Jag har haft en fin dag på jobbet och när jag nu kom hem ikväll hade jag fått en överraskning av min väninna, sommarläsning i postlådan.



Det är väldigt länge sedan jag läste en bok, och jag har saknat det, speciellt nu när det är sommar. Att jag nu fick låna denna bok är liksom bara för bra för att vara sant. 
Jag är väldigt lat att leta böcker, att låna från biblioteket eller köpa. 
Och mitt läsande går i perioder, när jag väl kommer igång brukar jag sluka flera böcker på rad.

Så tack kära du för lånet av boken.


BESÖK
Jan kom med Hugo och mötte mig i kväll, som vanligt efter jobbet. 
Vi hade fått besök när vi kom hem, mina föräldrar var här och pojkarna underhöll dem.


Pojkarna for sen iväg på sitt, Matilda kom ut och vi slog oss ner i solen på utsidan.
En riktigt skön kväll med trevligt sällskap.


I MORSE
Mattias kom med på morgonpromenaden i dag.


Det är så härligt att få ha alla barnen hemma och så värdefullt att få egen tid med var och en.



LÖRDAGSGOTT
Jag har just slängt i mig en massa godsaker som Jan köpt till mig💗.


Jordgubbar fanns det också men de stack Matilda iväg med.

Det var gott och sött. 
Nu får jag ta godnatt för att orka upp imorgon igen, då blir det en lång arbetsdag 11,5 h. Men jag är också rätt säker på att det blir en härlig arbetsdag med mina härliga arbetskolleger och härliga brukare.

Godnatt till dig som läser och några ord på vägen, varken den är lätt eller tung att vandra.
- Förlora aldrig hoppet.
- Ge aldrig upp bönen.
- Fyll dig med glada tankar, vackra ord och ljuvliga dofter.
- Förtrösta alltid på Herren, Han som har allt och alla i Sina händer amen.
- Lev med Jesus varje dag och stund.
- Dela livet med vänner och bär sen allt och alla till Jesus.

VAR GLADA I HOPPET, TÅLIGA I LIDANDET, UTHÅLLIGA I BÖNEN (Romarbrevet 12:15).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023