SEMESTERDAG FYRA

Vaknade upp vid villan i husbilen imorse men somnar nu i kväll hemma i egen säng.


I går tryckte jag ner murgrönan i barken i brist på flera blomkrukor. I dag planterade jag den där på riktigt.
Från baksidan syns plastpåsen som jag satte den i. 


Kan vara att den får för lite jord men i så fall får jag plantera om den igen.


I SKUGGAN
I dag har vi försökt hålla oss i skuggan på promenaderna så Hugo har orkat gå rätt långt.




VI HA "MÅRAT" PÅ
Jan har jobbat lite idag också, men kunnat göra det från villan.
Sen har han fixat på med sin lada och lite annat smått mellan varven.


Här fick gräset ryka även om det är charmig och fint på sitt sätt där mellan stenarna. Men gräset gjorde att myrorna trivdes för bra, så nu blev det bättre för oss alla.


Jag har skrapat bort gammalt mål och träolja från två bord.



Och det ena behövde också fixas till.


Sen målade jag med grå/vit träolja, första varvet.


Och Hugo lade sig på sämsta stället av alla, under bordet i gräset som var fullt av avflagnat mål och där det droppade träolja.


Sen  blev det kombinerad lunch/middag, med nypotatis för första gången i år, grillat och grönsaker.
Och vi åt många potatisar för de var så goda.


Sen fortsatte Jan med ladan och jag såg på film tills vi tog en kvällspromenad med Hugo innan det var dags att packa ihop oss och åka hem.

Mikael och Matilda var hemma medan Mattias hade hunnit åka till Kokkola. 
Mikael har varit ledig och hemma hela dagen och pluggat, imorgon har han terminens sista stora tent.

Och imorgon börjar Matildas sommarjobb. Hon har två sommarjobb, hon skall sköta barn i två olika familjer. 

HEMMAFIX
Och här hemma håller vi på att få en djungel.



Men det var lite för sent för att starta gräsklipparen.
I stället slängde jag bort alla gamla höstblommor och klippte ner alla påsknarcisser.




Och nu fick jag massor med lökar som jag skall sätta i jorden imorgon, så får de komma upp nästa vår igen.


Det blev en hel skottkärra full med skräp.


Och inatt skall det komma regn och det behöver vi.

GODNATT
Denna kväll somnar vi hemma och det går också väldigt bra förutom att vi har varmt som i en bastu här inne. Vi fick börja med att vädra när vi kom hem, barnen hade tydligen inte reagerat på värmen 😉.
Och just nu börjar det kännas riktigt behagligt.

I kväll får vi också somna och påminna oss om att Jesus har allt och alla i sina händer. Han har gårdagen, denna dag och även morgondagen och framtiden i sina händer. Vi behöver inte frukta för någonting, Han har allt under kontroll. 

 
KÄNN INGEN ORO, TRO PÅ GUD OCH TRO PÅ MIG (Johannesevangeliet 14:1)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023