SEMESTERDAG FEM

Denna dag har jag fått fixa på här hemma, och jag är väldigt nöjd med allt vad jag hunnit med.


Började morgonen med att ta tag i vår djungel.


Gräset hade hunnit bli alldeles för långt, men som min pappa konstaterade: då mår insekterna bra, det rekommenderas ju att man inte klipper bort alla blommor genast. Och det har vi lyckast bra med, men nu rök de idag.

Jan klippte det krångliga diket och på utsidan av häcken och sedan tog jag hela gräsmattan. 
Att klippa gräs tycker jag om, det är också bra motion och roligt att få se förändringen, hur fint det blir.


Och mitt i klippandet började det regna, men jag lyckades ändå bli klar.


Vi har varit och inhandlat blommor.


Och lite möbler till vår nya altan.


Och jag har flyttat runt både de nya och de gamla möblerna och prövat mig fram.





Medan jag pysslade på var också Hugo med, som alltid. Han låg på filten när det började bli lite svalare. 
Men när det ännu regnade lade han sig mitt på den blöta gräsmattan i regnet och vilade. Och han som annars är så frusen av sig verkade inte alls frysa, han hade tydligen varmt.





Och till sist planterade jag blommorna.



Så i nuläget ser det ut så här.


Jan har skruvat fast de sista skruvarna idag, nu när altanen fått lägga sig i ca en vecka.



KVÄLLMYS
Alla barnen var hemma här i kväll, så vi beslöt att vi också stannar hemma istället för att åka till villan igen. Så vi har ätiti gott och haft det trevligt. 

Klockan 21:45 for pojkarna iväg med en kompis på frisbeegolf och nu kom de hem.
Matilda har en skön och lugn kväll efter första jobbdagen, vilken hade gått riktigt bra. Hon och Jan sitter här bredvid och ser på en komedi medan jag bloggar.

De ord som kommer till mig just nu, vilka jag känner att jag skall dela med mig av är följande: VI SKALL VÄLSIGNA OCH INTE FÖRBANNA. Vi skall välsigna varandra, tala gott om varandra och önska varandra frid, Guds frid. Vi skall inte göra motsatsen för det har sina följder. 

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA och Herren välsigne er och bevare er. Herren låte sitt ansikte lysa över er och vare er nådig. Herren vände sitt ansikte till er och give er frid, i Faderns och Sonens och den helige Andes namn.


VÄLSIGNAD ÄR DEN SOM FRUKTAR HERREN OCH LITAR PÅ HONOM, JA, VÄLSIGNAD ÄR DEN SOM LYDER HONOM (Psaltaren 128:1).  






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023