SEMESTERDAG TRETTON

Denna dag fick vi hela familjen sätta på finkläder och åka på fest. Det är alltid lika roligt att få fira och festa. Matilda fick oss på bild.


Och jag fick våra kära barn på bild. Mikael längst till vänster, sen Matilda och Mattias.


Och de som vi fick fira i dag var våra barns småkusiner, min kusins tre av fyra barn.


Tog några bilder på lite olika ställen.


Här är förstavårdare Belinda.


Förstavårdare är en akutsjukskötare som jobbar i ambulans eller på akuten. Vår Mattias börjar studera tredje året till förstavårdare nu i höst.
 
Belinda är tvilling med Amanda, som jag tyvärr inte har någon bild på. Men glada, sprudlande Amanda var nog också på plats.

Och här är studenterna och tvillingarna Herman och Wilma.


Vi tackar för en fin utefest i strålande fint väder. Tack att vi fick komma och fira er i dag.


HUSBILSSEMESTER
När vi kom hem packade vi bilen och drog i väg, till Tuuri.


Och här har vi det bra, allihopa.


Här var det 28 grader när vi kom.


Vi tog en sen middag, och min man är inte så sur och allvarlig som han ser ut på denna bild 😉


Matilda ville inte följa med hur vi än försökte locka och pocka, så hon stannade hemma med sina storabröder.
Fortare än vi någonsin kunde tro så kom dagen när vi inte får någon med oss, förutom Hugo.
Men de har det nog bra där hemma och viktigt också att syskonen ibland får rå om varann utan föräldrar.

Innan vi åkte hade jag "blomvattningsskola" för Matilda.


Jag förklarade när och hur hon skall vattna de olika blommorna. När jag var klar sa hon: Det där får du nog skriva upp eller skicka för det där minns jag inte.


Men jag tror nog att hon fixar det riktigt bra 👍😊💗.

Dagens bibelord är de bibelord jag skrev på korten till de tre fina som vi fick glädjen att fira i dag.
Och du får också ta dem till dig. Kanske båda passar bra i din livssituation, eller bara den ena. 


DETTA ÄR DEN DAG SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS PÅ DEN JUBLA OCH VARA GLADA! (Psaltaren 118:24).

ALLT FÖRMÅR JAG I HONOM SOM GER MIG KRAFT (Filipperbrevet 4:13)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023