SEMESTERDAG TIO

I dag fick jag ett infall att jag ville göra ett trevligt, vackert trädgårds"land" att sätta blicken på när vi sitter i trädgårdsgungan. Också satte jag igång.

ODLINGSLÅDOR
Steg ett, jag satte ut en duk.


Och den här busen var hela tiden mitt i och mitt i vägen.


 Och han bet och slet i duken.


Steg två odingslådorna kom på plats.


Steg tre, jag fyllde på med jord.


Steg fyra, jag planterade potatis i den ena lådan, och rabarber i den andra, har dock ingen bild på det.

Steg fem, jag plockade ut kullerstenarna.


Steg sex, jag fyllde på med prydnadsstenar, eller här hjälpte mig Jan för påsarna var för tunga så jag orkade knappt lyfta dem. Jag skulle kalla stenarna för grus, men de heter tydligen just prydnadsstenar.


Steg sju, också var det klart, förutom att jag hade för lite prydnadsstenar, så det får jag fixa i morgon.
Och en låda väntar ännu på att få sitt innehåll.


Steg åtta, myggorna började äta upp mig, så jag for med Hugo på en kvällspromenad och träffade inte ett endaste mygg.


FRISSABESÖK
I morse var jag till frisören och fick fixad till mitt trollhår som höll på och bli riktigt vild.

Och när jag kom hem var det Hugos tur att bli frisserad eftersom han har haft alldeles för varmt i solen med sin långa päls.
Så han fick åka upp på bordet.


Och han stod så snällt medan jag klippte honom.
Och han blev riktigt fin.


Sen blev det skönt med en vilostund.





GARDINBYTE
Äntligen har jag kommit mig för att byta till sommargardiner i vardagsrummet. De mörk rosa gardinerna hade tack och lov inte hunnit bli solblekta, vilket jag var rädd för.




Nu blev det dessa ljusa.



HÄRLIGA PROMENADER
Hugo och jag har hunnit med flera promenader i det ljuvliga vädret.


Men att gå hela tiden i solen det tycker Hugo att är för varmt.


Så vi letar efter skuggiga platser mellan varven.


Och på sådana platser där det inte alls fanns/finns någon skugga är det alltid jag som får ge Hugo skugga, då orkar han gå.

Ser du Hugo? I skuggan.



GODNATT 
Ännu en dag har kommit till sitt slut och vi får krypa ner under täcket. Vi får ta varandras händer och be aftonbön. Vi får lämna allt och alla i Jesu händer och vi får somna med vetskapen om att Han håller var och en i sina kärleksfulla händer, nu och för alltid.

Och i morgon får vi vakna upp till en ny dag och vi får börja den tillsammans med Herren och vänta på vad Han har planerat för oss.

Det vi alltid kan och ska göra: Lämna allt och alla till Jesus, och sen ska vi vänta på Hans svar.
Ja Herre, vi väntar på ditt svar.


HERRE OM MORGONEN HÖR DU MIN RÖST, OM MORGONEN VÄNDER JAG MIG TILL DIG OCH VÄNTAR (Psaltaren 5:4).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023