REGNET SOM ALDRIG KOM

På morgonpromenaden köpte jag jordgubbar.


 Jag har fixat i trädgården idag och ätit massor av jordgubbar mellan varven, så gott.


MINNS NI MIN BLOMBÄNK
Min blombänk som vi fixade om här på våren mår fint. De ogräs som dyker upp är hittills väldigt lätta att dra upp med rot och allt.
Och att klippa gräsmattan med ena gräsklipparhjulet på grusranden går utmärkt.


Men som kanske någon minns så var det väldigt intressant att följa med hur och var mina blommor skulle växa upp eftersom jag inte alls visste vilka blommor som var vilka genom att bara se på rötterna när jag planterade dem igen.

Och allt blev bra och på rätt plats förutom de stora gröna bladblommorna, Funkia tror jag att de heter. De har varit närmast stuprännan men nu råkade de hamna på andra plats i blombänken från båda hållen.

Så den första blomman på bilden här under, den fick flytta till mitten av blombänken. Annars skulle den ha försvunnit under grannblomman.


Från andra hållet var det inte lika trångt...ännu, så där fick det förbli som det var, tillsvidare.


Sen upptäckte jag typ åtta stycken av denna blomma.


På vissa ställen hade den redan börjat blomma gult och fint.
Men något sa mig att denna blomma har jag inte planterat, och verkligen inte på så många olika ställen.

Jag tog en bild och skickade och frågade trädgårdsmästare Sandra, och det visade sig vara ett ogräs, liksom jag hade anat. Hon sa att jag skall dra upp den med den lilla roten, och det gick enkelt och kvickt.
Jag tyckte dock att den var fin, så lite tråkigt att det visade sig vara ett ogräs. Så jag planterade dem i en hink 😉.


Den är dock lite hängig ännu eftersom den fick ligga i ogräshögen utan vatten en god stund.
Men jag hoppas att den repar sig så jag får se de gula blommorna när de riktigt slagit ut.


REGNVATTEN
Sen har jag vattnat och grejat på med mina krukor och blommor och det var så roligt 


Jag förberedde mig för regnet som skulle komma, så jag vattnade rikligt och tömde det sista ur vattentunnan och inväntade nytt och fräscht regnvatten.

Väntar på regn.

Men så kom det typ tjugo droppar och där var det då.

När Jan kom hem från jobbet och vi slängde oss på sängen med varsin dator/platta frågade jag om han hade någon bra bloggrubrik till mig i dag som jag får skriva kring. Och han sa: Regnet som aldrig kom 😀.
Ännu har det inte kommit något regn så rubriken får stå kvar.
Men nu ber vi i Jesus namn om regn för nu behöver marken, jorden, djuren och blommorna vatten.

I bibeln står det att vi skall lära känna Herren, söka Honom så kommer Han att komma till oss likt ett vårregn, likt ett regn som man verkligen har väntat på. Så sök Herren så får du uppleva Hans regn.

Ja Herre kom med ditt vårregn över oss nu amen.


LÅT OSS LÄRA KÄNNA HERREN, LÅT OSS STRÄVA EFTER ATT LÄRA KÄNNA HONOM. HAN SKA TRÄDA FRAM LIKA VISST SOM GRYNINGEN OCH KOMMA TILL OSS SOM ETT REGN, SOM ETT VÅRREGN SOM VATTNAR JORDEN (Hosea 6:3).

OM NI VANDRAR EFTER MINA STADGAR OCH HÅLLER MINA BUD OCH FÖLJER DEM, SKA JAG GE ER REGN I RÄTT TID SÅ ATT JORDEN GER SIN GRÖDA OCH TRÄDEN PÅ MARKEN BÄR SIN FRUKT (3 Moseboken 26:3-4).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023