SEMESTERDAG TVÅ

På förmiddagen var vi en sväng in till staden för att inhandla blommor och träolja.
Jag hade just börjat plantera då vi fick trevligt besök, för då kom mamma och pappa.


De ville ut och vandra i Fäboda så vi började med en ordentlig promenad.


Jan var vår skogsguide som vanligt.




Och detta var den första dagen på månader som vi inte hela tiden höll långt avstånd mellan oss.




Vädret var både soligt och varmt på sina ställen och blåsigt och kallt på andra ställen.



Guiden tog oss lite väl högt upp ibland, men mamma som fyller 84 år till hösten fixade det fint, så också pappa som är yngre, som han brukar skämta om😉, för han är nästan ett år yngre.




Jag är så tacksam och glad över att mina föräldrar får vara i så pass bra skick som de är trots sin ålder.
I går hade de varit vandrande till Lostenen, Finlands största flyttblock. Pappa hade klättrat ända upp, mamma tills den ihåliga järntrappan kom😉.



När vi kom till villan blev det grillkorv med grönsaker och bröd. Ja det var också första gången på månader som vi ätit tillsammans.


Därefter blev det kaffe med sockergris och saltkex, som de hade med.


Jag klarade av frestelsen, jag höll mig till saltkexen och vatten.
Sen satt vi och njöt i solen eller skuggan 😉.


Innan de for hem tog vi en promenad ner till stranden för att se på Jans spång.


I KVÄLL 
I går kväll drog Jan runt med släpkärran. I kväll böt han fortskaffningsmedel och körde med båttrailern  😊för att få stockar ur skogen, ca 300 meter härifrån.  



Återstår att se vad han kör med imorgon 😀.

Hugo och jag for på en skön promenad och träffade villagrannar som vi bytte några ord med. Vi tog också en tur via sanddynerna där Hugo busade och lekte.



Busavanten är en av favoritleksakerna.



Sen har jag trämålat terasserna.


Det gick riktigt bra första halv timmen sen började ryggen krångla. Men när jag sen började stiga upp ca en gång i minuten och sträcka på mig och töja ryggen bakåt, då gick det helt ok.

Brädorna var så torra och gråa så det börjat komma stickor och bitar som spruckit upp, det behövdes verkligen en behandling.


Sprickorna fick extra olja så nu hoppas jag att de drar ihop sig. Annars blir det att slipa dem.



Före.


Den äldre terassdelen som är mörkare var även den alldeles grå och torr.


Det var också i behov av en behandling.



Efter.


Nöjd glad och tacksam skall jag gå i nattbastu nu. TACK JESUS för denna fina dag och allt vi fått vara med om.


OCH LÅT ER TACKSAMHET FLÖDA ÖVER (Kolosserbrevet 2:6 b). 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023