SEMESTERDAG SJU

Denna dag har vi fått vara på fest, och jag skall berätta mer om den festen alldeles strax.


STORM
I morse vaknade vi till storm och morgonpromenaden kändes aningen skrämmande för träden blåste så hårt så vi fick vara rädda att de skulle knäckas. Försökte få de böljande träden på bild men det syns knappt.


Vi kom välbehållna hem, TACK JESUS för det.

Jag har hört nu ikväll att det under dagen varit strömavbrott lite här och där, vilket inte är så konstigt.
Det blåser också ännu, men nu kan man inte kalla det storm längre.


STUDENTFEST
Klockan 14 fick vi åka på fest, när bästa Corinne firade sin studentexamen.  


Mycket gott fanns på bordet.


Jag själv hade meddelat studentens mor, som är min väninna att de inte behöver tänka på att fixa något sött och gott (plus mjölkfritt) till mig, vilket de alltid brukar göra. Jag är tacksam för en vanlig smörgås eller frukt. Och jag fick den finaste, godaste och största semlan någonsin, och ännu melonbitar. Och allt var så gott. Men jag glömde att ta en bild.

Festen ordnades inte hemma hos dem utan i Pingstkyrkan där det fanns gott om rum. 


Handdesinfektionsflaskorna var framsatta, i dessa coronatider, i övrigt var det en helt vanlig fest.

Och här två bilder av vackra Corinne.




TACK JESUS att vi fått vara på fest och fått fira, jag hade inte glömt hur det känns men jag hade verkligen saknat det.

Och i kväll har vi fått besök av den lilla 💗som vi skall få rå om i några dagar. Den lilla sover redan gott så jag bör se till att ta godnatt rätt tidigt i kväll för det kan bli en tidig morgon i morgon.
Alla andra i huset åker på jobb i morgon, medan vi två och Hugo får hitta på något skoj.


DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023