EN STOR SKOPA VATTEN ÖVER HUVUDET

Nu är vi vid villan igen och det var härligt att få vakna upp till skogens sus och fågelsång.
Jan jobbade från morgonen medan jag tog sovmorgon. 
Därefter tog vi en lång promenad med Hugo.


Och jag plockade en midsommarbukett.

I dag har det varit rätt mulet och mycket svalare så Hugo har verkligen trivts. 
På morgonpromenaden ville han bara gå och gå. Vi promenerade ut till Kaffestugan och den fina naturen däromkring.


Det var lungt på stranden i dag.


När vi kom tillbaka blev det bastu. Och vi fick inviga vår nya batteridrivna dusch och de stora, gråa bastubaljorna.


Allt funkade helt perfekt. Men att lyckas få bortsköljt allt shampo ur mitt krulliga hår med denna dusch lyckade inte så bra, trycket är ju inte det bästa. 

 
Jag fick avsluta med en stor skopa vatten över huvudet, så jag tror nog att slutresultatet blev bra.

Och blombuketten som jag hade plockat på promenaden den fick åka in i vattenkannan för jag hade ingen vas.



EFTERMIDDAGEN
Resten av dagen har jag typ ätit chips och sett på film, sådana dagar behöver man ibland också.

Jan har byggt på sin lada, dammsugit bilen och sopat bort alla spindelnät från utedasset.



Innan regnet som aldrig kom men som vi trodde att skulle komma tog vi en skön promenad ut på sandbankarna och då tittade solen fram.


Hugo busade och hade skoj.




På vägen tillbaka till villan träffade vi många släktingar som vi stannade och pratade med.

Jan's mosters man hade fortsatt på Jan's projekt med att fixa en gångväg ut till havet. Han hade trimmat bort allt vass och gräs som fortsättning på spången. Det hade blivit riktigt fint.


Det är så fint när var och en får göra det man kan och vill, då blir det så fantastiskt bra 👍😊.
Och nu har vi en toppen väg ut till havet och böljan den blå.

När vi gick på kvällspromenad var det riktigt kallt endast 17 grader. Jan han gick i shorts och t-shirt som vanligt medan jag körde med långbyxor, huppari och jacka, och hade kallt.


Efter promenaden fixade vi lite på utsidan. 
Jag vattnade blommorna också möblerade vi om lite, allt för den bästa kvällssolen och för helheten. 
Nu kan också de som sitter i trädgårdsgungan se och prata med dem på stora terassen, utanför bastun (den syns dock inte på denna bild).


Och stora grytan med blommor fick åka ett steg upp så den inte är i vägen när vi klipper gräset.


Ormbunkarna som jag planterade för någon vecka sedan har börjat växa så fint och de passar så bra vid ändan av terassen.


I morgon är det midsommarafton och den blir minsann annorlunda än någonsin förut. Men vi skall göra det bästa av den, på alla sätt. Och för att den ska bli bra trots allt så knäpper vi våra händer och lämnar den i Jesu händer amen.

Godnatt från Fäboda. 


Och som fortsättning på det jag skrev om igår hur viktigt det är att vi läser vår bibel, så kom jag på en vers vi lärde oss i skriftskolan, och den sitter ännu "Damm på din bibel är som rost i din själ".

SÅ GOTT FOLK LÅT OSS BLI BÄTTRE PÅ ATT FÖRST ÖPPNA VÅR BIBEL OCH LÄSA ETT KAPITEL ELLER NÅGRA VERSER INNAN VI ÖPPNAR NETFLIX, PODDEN ELLER SOMMARBOKEN.  

På så vis är vi mera förberedda för livet, både det vackra och det svåra. 
Och på så vis kommer det inte kännas som om vi får en stor skopa vatten över huvudet även om livet ger oss det ibland. 
Då kommer vi istället att ha Någon att be till, Någon att hålla i, Någon att lita på, Någon att gråta ut hos, Någon att tro på och Någon att vänta på, JESUS själv. 
För då kommer vi att KÄNNA HONOM och verkligen veta att Han finns och att Han aldrig lämnar oss.


LÅT INTE DENNA LAGBOK VARA SKILD FRÅN DIN MUN. TÄNK PÅ DEN BÅDE DAG OCH NATT, SÅ ATT DU HÅLLER FAST VID OCH FÖLJER ALLT SOM ÄR SKRIVET I DEN. DÅ SKALL DU LYCKAS I DET DU FÖRETAR DIG, OCH DÅ SKALL DU HA FRAMGÅNG ( Josua 1:8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023