SEMESTERDAG TRE

Denna morgon började med att Jan cyklade i väg in till staden för att jobba.


Han hade tänkt jobba härifrån men han konstaterade redan i går att det skulle bli för varmt, också behövde han även en sväng in till kontoret.


(Och ja i dag har alla mina bilder på bloggen blivit avlånga, hoppas att det är något som korrigeras framöver).

När Jan hade cyklat iväg kröp Hugo och jag tillbaka i sängen och sov några timmar till.
När vi sen steg upp tog vi en kort morgonpromenad, det var dock för varmt för Hugo så han ville inte alls gå långt. Men han gick fint på kanten utan koppel.


Första bästa väg (vår villaväg) svängde han in på och gick direkt tillbaka till villan.



PLANTERAT OCH FIXAT
Jag fortsatte dagen med att plocka kottar. Kottarna satte jag sen i bottnen på alla blomkrukor. 


Kottarna fungerar lika som lecakulor, men det bästa är att de kostar ingenting.


Eftersom denna villa är mina svärföräldrars så jag frågade svärmor vad hon ville ha för blommor och färger i år, men hon tyckte att jag fick bestämma. Så i år valde jag lila pelargoner istället för de vanliga röda.


Och den nyoljade terassen hade torkat så jag fick flytta alla möbler på plats innan blommorna fick inta sina platser.




Och terassen vid husbilen fick också några blommor.

Ormbunkarna fick också ny jord.

Problemet var bara det att jag hade både för små och för få krukor. Så jag fick vara lite uppfinningsrik. Jag hittade ett "barkskal" som fick bli till en blomkruka.



Sen gick jag in och stekte kycklingfajita, och åt min kombinerade lunch/middag.


Klockan 16:48 cyklade Jan in på tomten och Hugo sprang glatt viftande på svansen för att välkomna honom.



Jag har diskat ikväll, och det är faktiskt sensation. 
 

Ni som känner mig väl vet att handdiskning är något jag inte alls gillar. 
Här vid villan använder vi ofta papperstallrikar och ett glas/person/dag vilket gör att disken inte blir så stor, men visst samlas det på hög även här.

Det vanliga är när svärmor är här att hon när hon diskat deras disk fortsätter med vår, även om jag sagt många gånger att hon verkligen inte behöver det. Men hon tycker att det går av bara farten. Alltså hon gör det inte till ett stort problem som jag.

Andra gånger är det Jan som diskar.
Och väldigt sällan är det jag som diskar.
Och det allra vanligaste är att vi när vi åker hem en sväng tar hem disken och sätter i diskmaskinen, ja det gör vi faktiskt, snacka om problem.

Och som ni ser i bakgrunden så jobbade Jan på ladans övrevåning. 


Jag tog ett bastubad och kröp sen i säng med bloggen, och Hugo tätt intill. 
Ännu skall vi ut på en sen kvällspromenad, nu när det är svalare för Hugo att promenera. 

Och här kommer nu bilden från kvällens sena promenad.


SOL OCH MULET
Liksom denna dag bestått av både soligt och molnigt väder så består även livet av soliga härliga dagar men även svåra, jobbiga och tunga dagar.
Denna dag började solig på alla sätt men slutade molnig på flera sätt. Ännu en gång har en kär person fått ett dåligt besked, ännu en gång får vi böja våra knän och be att Herren tar allt och alla i sin hand.

När vi möter svåra saker i livet möter vi dem på olika sätt eftersom vi är så olika vi människor.
Jag väljer alltid att bära dem till Jesus direkt, för Han är den ende som vet hur framtiden ser ut. Och som det står i bibeln den Helige Anden kan t.o.m hjälpa oss att be när vi inte vet vad vi skall be om, när orden ibland tar slut.
Tänk så fint Gud gjort det att vi även får hjälp med vår bön för alla dem vi vill bära i bön till Herren.

ALLT OCH ALLA TILL JESUS OCH SPECIELLT NI SOM LIGGER MITT HJÄRTA SÅ NÄRA I KVÄLL AMEN.



FÖR MÄNNISKOR ÄR DET OMÖJLIGT. MEN FÖR GUD ÄR ALLTING MÖJLIGT (Matteusevangeliet 19:26). 

SÅ HJÄLPER OCKSÅ ANDEN OSS I VÅR SVAGHET. VI VET INTE VAD VI BORDE BE OM, MEN ANDEN SJÄLV VÄDJAR FÖR OSS MED SUCKAR UTAN ORD. OCH HAN SOM UTFORSKAR HJÄRTAN VET VAD ANDEN MENAR, EFTERSOM ANDEN VÄDJAR FÖR DE HELIGA SÅ SOM GUD VILL (Romarbrevet 8: 26-27).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023