FÅTT FIRA IGEN

Dagen började i Fäboda, med en promenad.




Sen blev det våfflor till morgonmål.


Och därefter tog vi del av Midsummer 2020, liveströmmad konsert från Pörkenäs som sändes igår kväll, men som vi valde att se först i dag.


Och det var skönt, varmt och inga myggor.


Hugo sov sig genom konserten.


Det var varierande musik, lite mellansnack och en rolig reklamsnutt.



När konserten var slut grillade Jan en lax innan vi plockade ihop och åkte hem..


FEST
När vi kom hem fick vi ställa oss för att åka på fest.
Ännu en student har vi fått glädjen att fira i dag.

Och vi fick så mycket gott i magen.


Och i dag åt jag faktiskt "ett" bakverk innehållande socker, en salmiaksnitsel (tror att de heter så) som mor i huset hade bakat till mig, och den var ljuvligt god. Den bruna på bilden.

Dottern eller var det kanske döttrarna i huset eller t.o.m någons pojkvän som hade varit med och bakat en sockerfri bakelse till mig, den i den lilla skålen med prickar på. Och den var riktigt god, smakade lite som chokladfudge med jordgubbar och grädde på, eller om det var vispad äggvita...hur som helst var den riktigt god.
Dadlar, kakao och banan använder jag ju också själv väldigt ofta när jag vill ha något sött och gott, och de blir alltid en bra kombination.

Och studenten som vi fick fira var fina Elin.


Jag glömde att fråga om jag fick ta ett foto av henne, för att sätta på bloggen. Men jag fick lov att sätta detta tackkort, som vi fick.
Jag tog bild av det med min telefon så kvaliteten blev ju inte som på fotot men jag kan intyga att hon är vacker.

Tack Elin att vi fick fira med dig.


KVÄLLEN
När vi körde hemåt såg vi en bekant längs vägen.
Det var mamma som kom promenerande i rask takt för att hinna till kvällsgudstjänsten. 
Vi hann prata några ord innan hon rusade iväg.

När vi kom hem blev det en promenad med Hugo, och så varmt som det varit idag så fick vi försöka hålla oss i skuggan för att han skulle orka gå.

Vi tog en sväng via Aspegrens trädgård.




Somnar nu ikväll hemma i egen säng. 
Jan plus alla barnen ska på jobb imorgon medan jag är ledig. Så få se vad jag (och Hugo) hittar på.

TACK JESUS för en fin dag, denna dag som Du gett oss. TACK att vi nu får krypa ner i en skön säng och veta att du vakar över oss. Dag och natt i Dina händer amen.


DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24).

HERREN VÄLSIGNE DIG OCH BEVARE DIG (4 Moseboken 6:24).






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023