SEMESTERDAG NIO

Dagen började liksom i går med morgonmål ute på altanen. På altanen har det varit varmt och skönt trots att det varit aningen svalare i dag.


Bilden här ovan är från mina föräldrars trädgård.

Denna dag har vi och den lilla tillbringat den mesta tiden utomhus. 
Jan har kört skräp till Ekorosk och jobbat och fixat med stuprännorna.


Vi två andra har både suttit och njutit av sommaren och däremellan grejat på med både det ena och det andra.
Vi plockade t.e.x. fram bassängen och det blev plask, lek och skoj.
 


HUNDBESÖK
Min kusins fru var ute på promenad i dag med sin systers hund och de kom in på gården en stund.

Hundarna fick träffas och Hugo var så lycklig över hundtjejen som kommit på besök. 
Hon snusade lungt runt på gården och tycktes inte bry sig så mycket om Hugo fast han svansade efter henne. 


Nu har jag tyvärr glömt vad denna, söta, snälla, lugna hundtjej heter, men jag tror att det var Saga.

Saga (eller vad hon heter) tycks tänka: som han håller på, är han inte klar snart?


Medan Hugo luffsade efter Saga fick vi prata med Johanna och dela livet en stund.
Vi tackar för visiten, vi var flera som glades av besöket.


KVÄLLSTUR
Efter att vi hade kört hem den lilla tog vi en tur till mina föräldrars. De var ute och fixade i trädgården när vi kom. Pappa klippte gräs och Mamma planterade blommor.


Vi stannade ute på gården och pratade som vanligt men Jan gjorde en kort instickare eftersom de hade problem med datorn.

Hugo behövde på kvällsrundan och det passade fint för det är alltid så vackert på landet.


Balar, lador och röda hus, diken, blommor och härliga små vägar.
Och Hugo fick gå hela rundan utan koppel.



BÖNELISTAN
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har vi fått ännu en person på vår bönelista över alla nära, kära, vänner och bekanta som är sjuka. Men mitt i det svåra känner jag en otrolig frid, och den friden ber jag just nu att alla ni som finns på den listan skall få känna, Guds frid. Och Guds frid till alla deras närmaste.

Har du någon (jo det har du, för det har vi alla) som du behöver be ut frid över, Guds frid.

De som hör till Laestadianism hälsar varandra med Guds frid, vilken fin hälsningsfras. Mer och mer förstår jag vad det innebär att ha Guds frid i sitt liv eller ej.

GUDS FRID till dig som läser min blogg.


BEKYMRA ER INTE FÖR NÅGOT, UTAN LÅT GUD FÅ VETA ALLA ERA ÖNSKNINGAR GENOM BÖN OCH ÅKALLAN MED TACKSÄGELSE. DÅ SKA GUDS FRID, SOM ÖVERGÅR ALLT FÖRSTÅND, BEVARA ERA HJÄRTAN OCH ERA TANKAR I KRISTUS, JESUS (Filipperbrevet 4:6-7).

ATT GÖRA DIN VILJA, MIN GUD, ÄR MIN GLÄDJE (Psaltaren 40:9a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023