NU ÄR DET LJUS HÄR I VÅRT HUS

Hörde att det lovats kallare väder, att det nu i januari ännu lär bli den kallaste vintern på tio år.


Det låter både häftigt, mysigt och lite skrämmande. Även om jag vet att väderleksprognoserna snabbt kan svänga så väntar jag på kallare väder.
Vårt gamla hus från 1930- talet är byggt av stockar vilket gör att det börjar knäppa och knaka i dem genast det blir kallt..... och det är ett mysigt ljud.

I dag har det promenerats, skidats, cyklats, spelats schack, setts på julfilmer och tagits det lungt i detta hus. 

Schackspelande på insidan.

Också denna dag har detta hus fått vara fyllt av ljus på så många sätt, samt Ljuset självt, Jesus.
 
NU HAR VI LJUS HÄR I VÅRT HUS, JULEN ÄR KOMMEN HOPP TRA LA-LA-LA !
Så underbart att få fylla hemmet med barn/ungdomar, julstämmning och ljus.


Nu tror jag att programmet blir en promenad med Hugo och snöskottning för en eller flera, för att hjälpa släktingar och sen blir det tacokväll.

TACK JESUS FÖR DENNA SISTA HELDAG TILLSAMMANS 💗.

JESUS TALADE ÅTER TILL DEM OCH SADE: JAG ÄR VÄRLDENS LJUS. DEN SOM FÖLJER MIG SKALL INTE VANDRA I MÖRKRET UTAN HA LIVETS LJUS (Johannesevangeliet 8:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023