ÄLSKADE FÖTTER

Kan man sakna fötter ? Jo för åtminstone jag kan. Så här såg det ut när jag kom hem från jobbet. Jag och barnen slappade i soffan medan Jan fixade till en god buffe 👍.

När jag kom hem var det mindre än två timmar tills Mikael skulle åka iväg. Vi hann prata, äta, be och kramas... många gånger. 

Jag är så tacksam att jag haft så många lediga dagar medan alla barnen varit hemma men just idag den sista dagen Mikael var hemma borde jag ha varit ledig, insåg jag efteråt. För nu blev allting så snabbt och kort, tiden gick för fort och plötsligt var de här de som han skulle få åka till Vasa med (färjan till Umeå gick kl.20).

Nu tar saknaden igen ett kramptag om mitt hjärta och tårarna vill tränga sig fram, hela tiden. Men jag vet att jag kommer att fixa det även denna gång och det får ta sin tid, timmar eller dagar.

När Mikael hade åkt tog jag tag i diskberget för att försöka tänka på något annat. Och sen tröst åt jag lite sött och gott, havregurt med jordgubbar, pecannötter och kakaonibs.

Mums

Så gott är detta, en av mina goda favoriter när jag är snål eller behöver tröst äta lite.


SKAPAT MINNEN

I går kväll hade vi tacokväll. Jag frågade om jag fick ta en bild. Nää, sa barnen. Joo, sa Jan och smilade upp sig 👍😊💗.
 

Sen blev det dags för Monopol, och denna gång spelade vi ända till slutet. Och Matilda vann.


Alldeles för sent gick jag i duschen och isäng, men det var det värt. Trött steg jag upp imorse, men det var det också värt.

Nu får jag njuta av alla bilder jag fått lov att ta 😉💗. Denna är en riktig favorit.


Och saknaden är så stor efter denna snöbollskastare 💗.


Och jag saknar också stunderna när vi alla suttit eller legat nära varann, med fötterna huller om buller i soffan eller i sängen och bara slappat, pratat, ätit eller vilat. 
Jag saknar alla dessa fötter, huller om buller. Smutsiga strumpor, svettiga strumpor, udda strumpor och strumpor med hål.... ja det är vår familj helt enkelt. Ja jag t.o.m älskar dessa fötter, för de tillhör mina älskade.

Att Jesus tvättade sina lärjungars fötter förstår jag ännu bättre nu. Jag tror inte att Han tvättade dem endast för att de var smutsiga (på den tiden gick de barfota i sandaler på dammiga vägar, och satte sig "ner"  kring maten). Han visade kärlek och omtanke när han tvättade/älskade deras smutsiga fötter.

TACK JESUS ATT VI ÄNDÅ FICK EN JUL OCH NYÅR TILLSAMMANS TROTS CORONAN, ATT POJKARNA KUNDE KOMMA HEM. TACK FÖR KÄRLEKEN.

Nu forsätter jag att njuta av fotstunder med de fötter som är hemma. 


Och fotstunderna med Mikael får nu framöver bestå av facetime tills vi träffas igen 👍💗 (kanske till påsken, men troligtvis först till sommaren).

KÄRE JESUS VAR DU MED MIKAEL I SVERIGE OCH LED DU HONOM PÅ DINA VÄGAR PÅ ALLA SÄTT OCH VIS I JESU NAMN VI BER.

DETTA ÄR MITT BUD: ATT NI SKA ÄLSKA VARANDRA SÅ SOM JAG HAR ÄLSKAT ER (Johannesevangeliet 15:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023