STRESSIGT

I bland blir det stressigt och så blev det idag. Jag hann tydligen bara skriva (gårdagens inlägg) om Hugos mage som mådde så bra, vilket gör att hela Hugo mår bra. Sen svängde det, imorse. Ja du som tycker att det är äckligt att se på hundars avföring kan genast sluta att läsa och titta.

När vi gick på promenad sprutade det ur Hugo (ett par gånger) och sen kom det vanliga slemmet, igen. Han har ju kronisk tjocktarmsinflammation som innebär slemmig avföring när tarmen är i dåligt skick.

Snygg bloggbild av hundskit 😉. Det sägs att bloggrubriken samt första bilden är väldigt viktig. Jag kör mera med vad som kommer upp i mina tankar och en bild på det. Så idag blev det "skit".

I dag har jag inte hunnit med något annat innan jobb än att springa ut med Hugo, duscha hans kletiga bak flera gånger och försöka få i honom någon mat.... ja så känns det åtminstone.

Och en bild av det sega slemmet.

I dag prövade jag att koka potatis, lax och lite morot åt honom, ifall magen skulle gilla det. Han slickade lite och sen var det stopp.

Jag mixade det så att magen inte skulle behöva arbeta så mycket.

Han åt ju jättebra efter operationen, så länge han hade antibiotikan på... sen sakta men säkert trappade det ner. Han äter dock både bättre och mera än före operationen (men vi lirkar och matar igen, för det mesta). I bland äter han helt själv utan en massa lirkande, och det är oftast sent på kvällen när vi alla är hemma och ligger i sängen. Men allt för ofta kommer ännu dessa dagar när det är helt stop med matlusten.

Jag knäböjde och bad för Hugo och den nya maten (japp kastrullen fick komma med till min böneplats) men just då fick jag inget bönesvar. Han var noll intresserad.


Men bönesvar har jag ändå fått för han har varit lugn, trygg, nöjd samt busig hela dagen 👍😊💗, inte verkat påverkad eller haft sjukt. Och han åt två kycklingbullar strax innan jag for på jobb 👍 .

Men jo det blev stressigt innan jag kom iväg för all tid gick åt till Hugos kakkabestyr, duschande och försök att få i honom någon mat. Det konstiga är att Hugo aldrig haft sprutande avföring förrän han började få det antiinflammatoriska medlet, som han nu inte längre får. Nu har han fått sprutande avföring kanske tre gånger sedan november. Så om det beror på att han fick det eller att han slutat med det, ingen aning?

Sen yrde jag ihop dagens lunch (lax, mos och grönsallad) och fick sen ännu en liten stund med dottern som slutade tidigare idag. Sen var det dags för jobb och jag stressade iväg (vilket är precis vad min kroniska magkatarr behöver minst av allt nu).

Jag känner mig så maktlös. Hur skall vi gå vidare med vår lilla Hugos överkänsliga mage? 

KÄRE JESUS NU BEHÖVER VI VERKLIGEN DIN HJÄLP OCH DITT RÅD VAD VI SKA BÖRJA GÖRA. FÖR VI VILL JU ATT HUGO SKA FÅ MÅ BRA VARJE DAG.

En busig Hugo som rullade sig (i någon trevlig doft 😉) med tomtedräkten på.

KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR OCH ÄR TYNGDA AV BÖRDOR, SÅ SKA JAG GE ER VILA (Matteusevangeliet11:28).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023