SKÖNA PYJAMASDAG

Jag sov länge och fick mina behövliga sovtimmar (vilka jag inte fick igår efter nattskiftet) och åt sen en bananplätt till brunch. Därefter blev det en långpromenad som gick via centrum och till svärföräldrarnas. Vi samtalade där ute medan Hugo undersökte alla kattspår på gården. 

Förklaring på denna bild kommer snart.

Sen promenerade vi hemåt och rutten gick mot centrum igen. När vi kom till gymnasiet klockan 14:30 var Jan där med bilen för att hämta Matilda, vi får ju skjutsa henne nu varje dag så länge hon behöver ha kryckor.
Hugo och jag som redan hade promenerat 1 1/2 timme liftade med hem.

Här hemma värmde vi det sista av Jan's goda fisksoppa som räckte bra till oss tre, ja nu är vi bara tre då igen.

Därefter satte jag igång med glasstillverkningen (dagens första bild). Och naturligtvis körde jag helt utan socker. Vispade 2 ägg och 2 dl havrevispgrädde. Jag smaksatte med kakao och snabbkaffe, jordgubb och pecannötter.


Och sen fick det åka in i frysen.
Medan jag väntade på att glassen skulle få rätt konsistens städade jag i köket.


Jan gjorde ett litet smakprov på alla tre smakerna och tyckte att jordgubbsglassen var bäst. Matilda gjorde också smakprov och ville sen ha en egen skål med pecanglass. Hennes slutresultat blev sist och slutligen (efter att ha ätit för mycket av pecanglassen) också jordgubbsglassen. Och jag håller med den var helt överlägset bäst. Pecan var också riktigt gott. Kakao/kaffeglassen hade dock för stark kaffesmak, men den slank nog ner den också.

Nu säger jag godnatt, sov gott och dröm vackert (som mamma alltid sa när vi var små efter att vi hade bett aftonbönen).

TACK JESUS FÖR DENNA LUGNA DAG I PYJAMAS, en vila - promenera - äta glass dag.

FRID LÄMNAR JAG ÅT ER. MIN FRID GER JAG ER. JAG GER ER INTE DET SOM VÄRLDEN GER. LÅT INTE ERA HJÄRTAN OROAS OCH TAPPA INTE MODET (Johannesevangeliet 14:27).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023