FREDAGSPROMENAD

Efter jobbet blev det långpromenad med en väninna.


Att få umgås och dela livet en fredag eftermiddag/kväll i coronatider kan innebära en lång promenad, att man får lyssna, att man får prata och att man får be tillsammans.
Att man får gå där ute i vår finska vinter och andas in den svala luften och bara finnas till för varann det är en av lives bästa gåvor. 

TACK bästa Ann för promenaden, pratstunden och att vi fick dela livet.


När jag kom hem var bastun varm och smörgåstårtan som Jan fyllde igår kväll var klar att äta. Det blev picknick i sängen. Och knackorv blev det också, för nu behövde gårdagens öppnade korvpaket ätas upp.


Efter picknicken i sängen såg Matilda och jag på fortsättningen av en serie som vi började se igår.


Detta norska krigsdrama som just nu finns på yle arenan ser vi på.


I morgon den här tiden har jag just börjat jobba. I natt får jag sova och skall sova, så godnatt på er alla.

JESUS LED DU VÅR VÄG FRAM HÄR I LVET SÅ ATT VI ALLTID VANDRAR PÅ RÄTT VÄG OCH I RÄTT RIKTNING.


JAG HAR ALLTID HERREN FÖR ÖGONEN. HAN ÄR VID MIN HÖGRA SIDA, JAG VACKLAR INTE. DÄRFÖR GLÄDS MITT HJÄRTA OCH JUBLAR MIN ÄRA . ÄVEN MIN KROPP FÅR VILA TRYGG (Psaltaren 16:8-9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023