HEMMA FOTVÅRD

Ett av de bästa tipsen jag har för torra, spruckna hälar och fötter är inpackning över natten.


En torr häl/fot.


Gärna skall man ta fotbad före, men här hade jag bara duschat. 
Därefter smörjer man in hela foten rikligt med olivolja.


Man drar en plastpåse över foten och sen en strumpa eller som denna gång en mjuk toffla.


Sen får fötterna badda i oljan hela natten. På morgonen torkar man av oljan (och drar på strumpor) eller duschar och smörjer sen in med fotkräm/bassalva.

 
Som ny över en natt.

 
Här smörjer jag in fötterna med fotkräm/ bassalva, jag tar helt enkelt vad jag har. 


Lycka till med att sköta om dina fötter 💗.

En likadan kur brukar jag också köra får håret. Tvätta, handdukstorka och massera sen in med olivolja. Sätt en duschmössa på och sov gott. På morgonen behöver du god tid på dig för att shamponera några gånger för bästa resultat. Både huvudet och håret kommer att kännas skönt 👍.

Lycka till med att sköta om ditt hår/hårbotten 💗.

TACK JESUS FÖR MJUKA FÖTTER ATT GÅ PÅ.

DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023