HANDSKPROBLEMATIK

Jag är förskräcklig på att slarva bort handskar, speciellt svarta fingerhandskar. 

Så en dag när jag var i den stora matbutiken hittade jag svarta läderhandskar till ett bra pris och köpte ett par. Jag kan liksom aldrig få för många. Jag prövade dem länge och väl så de säkert skulle sitta bra på mina händer. Jag kontrollerade de lösa handskparen att de jag valde säkert hade samma storlek och jag gick sen hem nöjd och glad.

Ungefär två veckor efteråt när jag skulle använda dem för första gången märkte jag att de trots allt var olika storlekar. Den ena nummer 8 och den andra nummer 7 1/2. Alltså hur gick det till?

En 7 1/2 och en 8.

I går kväll när vi var och handlade fanns det ännu kvar av dessa handskar. Jag började gräva i den stora lådan efter två udda numror, och jag fann en 8:a och en 7 1/2:a.

När vi gick till kassan kände jag mig nästan som en tjuv, var smått rädd att kassören skulle märka det udda handskparet och säga något, men det gjorde hon inte. Skulle hon ha sagt något skulle jag ju ha fått förklara den smått pinsamma handskhistorien.

Nu är jag ägare av två nya par svarta fingerhandskar, det ena paret passar fint medan det andra är för stort, men med tjocka tygvantar innanför passar de fint.

De mindre handskarna är även de lite lite för stora men det bör de vara vintertid så att det finns rum för 
luften att värma upp handsken.


EN ANNAN HANDSKHISTORIA
Till julen hade en av sönerna önskat sig fodrade läderfingerhandskar. Jag köpte ett par av bättre kvalite än mina (jag tappar ju bara bort mina ändå). De var rätt dyra men det är han värt, studerande skall gå med varma kläder 👍😊💗.

När så sonen packade för att återvända till sin studieort kunde han inte hitta sina nya, fina handskar. Vi letade överallt här hemma. Så slutresultate blev.... han konstaterade att han troligen glömt dem någonstans (eventuellt i någon kompis bil, vid någon restaurang eller någon annanstans). 

Om jag blev arg att han slarvat bort sina nya, fina (och dyra) fodrade läderfingerhandskar som jag köpt åt honom i julgåva? Nej hur skulle jag ha kunnat det när jag är lika själv och slarvar bort typ ett par varje vinter/vår och höst.

Av någon anledning tycks jag alltid slarva bort högra handsken, det säger ju en hel del. Så nu har jag tre vänster handskar liggandes i lådan, för de går att använda ibland, t.o.m att använda på högerhand.


Det fick jag testa en dag när jag gick ut med Hugo. Vi hade gått ungefär en kilometer innan det blev kallt om händerna och jag drog fram dem (två vänster handskar) ur fickan. Det var inte bekvämt med en bakvänd handske och det såg sannerligen inte riktig bra ut med en typ vriden hand, men det fungerade fint mot höstkylan.

MEN JESUS DU VET VAR HANDSKARNA FINNS SÅ NU BER VI ATT DE SKALL HITTAS. MEN IFALL NÅGON HAR HITTAT DEM, NÅGON SOM VERKLIGEN BEHÖVER DEM MYCKET MERA ÄN SONEN DÅ BÖR DEN PERSONEN VERKLIGEN FÅ BEHÅLLA DEM.

BE, OCH NI SKA FÅ. SÖK, OCH NI SKA FINNA. BULTA, OCH DÖRREN SKA ÖPPNAS FÖR ER. FÖR VAR OCH EN SOM BER, HAN FÅR, OCH DEN SOM SÖKER, HAN FINNER, OCH FÖR DEN SOM BULTAR SKA DÖRREN ÖPPNAS (Matteusevangeliet 7:7-8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023