TRÄNAT OCH VILAT

Imorse drog jag igång igen efter att ha varit alldeles för lat sedan julen.


Och som du ser på bilden så kombinerade jag gympa med morgonandakt. 
Visst är det bra att avskilja andakten/ tid med Jesus från alla andra sysslor men jag tror också på att ibland ta med andakten till sysslorna.

Likadant är det ju också med Jesus, Han skall vi inte avgränsa till kyrkan eller endast när vi öppnar vår bibel. Han är ju med överallt hela dagen. Vi skall inte stänga in Gud i en ask, för Honom är allt möjligt, Han finns överallt och kan vidröra oss överallt.

Och efter en långpromenad med Hugo badade jag bastu och riktigt kopplade av innan jag NU skall dra iväg på jobb. Jag slutar kl.22:15 ikväll och börjar kl.7 imorgon, och jobbar då till kl.16, så jo jag behövde ett riktigt avkopplande bastubad.

Enligt vår planerade lista får vi inte jobba utan ett visst antal vilotimmar mellan skiftena, men inhoppen blir vad de blir.

TACK JESUS ATT  DU ALLTID ÄR MED.

FÖR MÄNNISKOR ÄR DET OMÖJLIGT. MEN FÖR GUD ÄR ALLTING MÖJLIGT (Matteusevangeliet 19: 26 b).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023