PRETTY THINGS

Ibland får man se sig omkring för att hitta de vackra sakerna i livet, men oftast finns de närmre än så, alldeles nära en.

Jag har köpt ett nytt häfte detta år, ett rosa med läder pärm och med texten "all the pretty things".


En dag kanske jag berättar mera om detta häfte.


I DAG
Morgonpromenaden blev två timmar trots "snöpyron"och den gick både via oplogade vägar, via ett bageri/kafe (för att inhandla lite lördagsgott) och förbi svärföräldrarnas.


Uppvärmda trappor hittade vi på ett ställe.

Oplogade vägar hittade vi på flera ställen och här var det verkligen en utmaning att ta sig fram.

Vi gick två varv i den nya underfarten.
.

Och det goda vi hade köpt var fastlagsbullar (en vanlig och en lakrits) som vi fick glädja svärföräldrarana med.


Två fastlagsbullar fick också följa med hem, en till Jan och en till Matilda. Dagens inlägg borde ha fått en bild av de fina bullarna men det hanns inte innan de var uppätna.

Dottern och jag har sett klart vår serie idag, den bestod av åtta avsnitt, och idag såg vi de tre sista. Under tiden var Jan till Fäboda till villan och fixade ved.

Nu skall jag ta en tupplur och hoppas på att jag lyckas sova en stund innan det blir dags för nattskifte.

Har du sett fina saker/pretty things i ditt liv idag? Om inte så be att Jesus visar dig på allt fint och vackert i ditt liv.

Fina saker i mitt liv idag.
- Jag fick vakna upp i min egen säng och jag kunde stiga upp själv.
- Mannen 💗 och jag fick en två timmars promenad tillsammans.
- Dottern 💗 har varit hemma och velat umgås med sin mamma (mellan serie-avsnitten har vi hunnit med mycket).
- Jag har många som betyder mycket för mig i mittt liv 💗.
- Jag har ett jobb jag får gå till.
- Hugo har fått må så bra i sin mage nu en längre tid.
- Den mörka coronahösten är förbi, nu går vi mot ljusare tider på flera sätt.
- Och Jesus leder mig varje dag.

TACK JESUS FÖR ALLA PRETTY THINGS I MITT LIV.

DETTA HAR JAG TALAT TILL ER, FÖR ATT NI SKALL HA FRID I MIG. I VÄRLDEN FÅR NI LIDA, MEN VAR VID GOTT MOD. JAG HAR ÖVERVUNNIT VÄRLDEN (Johannesevangeliet 16:33).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023