FAMILJEDAG

Denna dag började med en ordentlig sovmorgon för oss alla, även för Hugo. Först klockan 11:45 tog vi en "morgonpromenad". Sen blev det familjetid och då menar jag planerad familjetid, så alla säkert var med på det.


Vi började med lunch och idag fick det bli snabbmat, som barnen önskat.


Att vi alla äter tillsammans kring samma bord händer inte så många gånger till, för Mikael åker snart tillbaka till Umeå, om någon dag.

I Jesu namn till bords vi går välsigna Gud den mat vi får.


Därefter blev det speltid och det blev många varv av Uno.


Far och son gjorde upp.


Och mellan dragen hann vi fundera på både det ena och det andra.


Sen blev det schack.


Och medan pojkarna gjorde upp tog jag en eftermiddagspromenad med Hugo.


Spelet fortsatte.


Dottern och jag har också haft kvalitetstid i dag. 


Vi satt och funderade och disskuterade om det ena och det andra men speciellt om adoption, vilket Matilda är väldigt intresserad av. 


Och då är det just familjer som tar sig an barn som typ ingen annan vill ha som intresserar henne. Familjer som tar sig an barn med olika funktionsvariationer, barn som ofta legat åratal i en säng på ett barnhem i ett fattigt land. Sen kommer förändringen när en familj vill adoptera barnet 💗och sätter själ och hjärta i att ge barnet kärlek, trygghet, tid, omvårdnad och bus och glädje.

Vi såg på en av Matildas favorit - videor om en familj som adopterar en liten flicka "Isabelle's adoption story - China 2018".


Så glad att dottern också intresserar sig för barn med funktionsvariationer.

Ikväll har vi också fått lyssna till Matildas sång och gitarrspelande.


Så värdefull tid med våra kära barn har vi fått idag.

NU
Nu ställer sig två av barnen för annat program. 
Jag bloggar och Jan har just sett klart en film, jag har hört hur han skrattat högt mellan varven.
Nu skulle dottern iväg till en kompis och hon fick köra/övningsköra dit, så Jan åkte med. Sen skall vi ta en kvällsrunda med Hugo.

TACK JESUS FÖR ÄNNU EN DAG MED TID, KÄRLEK OCH MYCKET GOTT.

FÖR DÄR TVÅ ELLER TRE ÄR SAMLADE I MITT NAMN, DÄR ÄR JAG MITT IBLAND DEM (Matteusevangeliet 18:20).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023