ANNANDAG PÅSK

Dottern: Mamma, jag liknar nog mest pappa, men jag har fått en sak från dig och det är dina klimpar .
Vilka "klimpar" frågade jag?
De här, dina tjocka kinder, svarade hon och för att visa knep hon sig i övre kinderna och skrattade 😊.


Ja även om det är snöyra på utsidan och tråkigt väder så kan man ha det riktigt trevligt och roligt på insidan. Man kan ex hitta yttre likheter, som dottern sysslar med.

Jag och mina "klimpar" en annan dag när det också snöade 😊.




 Ja ute snöar det och blåser.


Men påskblommorna mår fint.





Och utemöblerna piggar upp även om vi inte sitter där ute och njuter just nu.


Vi såg inte många människor på vår morgonpromenad, men hundägarna de var ute. Vi konstaterade att vilken tur att vi har Hugo, annars kanske inte vi heller skulle komma oss ut dagar som dessa, när snön och blåsten tycks söka sig in i varje litet hål i nackskarven eller mellanrummet mellan handske och jackärm.


Men nog stämmer det väldigt mycket (men inte helt) att "det finns inget dåligt väder utan endast dåliga kläder". För jag hade ordentligt med kläder på, halsduk och huvan uppdragen och det var riktigt torrt, varmt och skönt.


NY SÄNG
En av våra söner har varit i tur att få en ny säng, en bredare och en tillräckligt skarp. Han tränar och han är stor och stark, enligt mamman. Så i dag (av alla dagar) fick Mikael sin säng. Ja just idag körde Jan iväg och inhandlade sängen.


Sen blev det lite knep och knåp att få upp den.



Jag fixade maten medan de trixade på.
I dag hade vi fisk och ugnsrostade rotsaker på menyn.


Och jag dukade lite extra fint även idag.




I går var det barnen som inte kunde låta bli att leka med kycklingarna i dekorationssanden, i dag var det min man som hade svårt att låta bli 😉.

När efterrätten, memman, intogs såg jag den ena kycklingen komma åkande/slirande i sanden och den dök ner med näbben.



Action i påskdekorationen, något som kan vara riktigt roligt.



SKOGSPROMENAD
När det snöar, regnar eller blåser är det ett bra tips att gå ut i skogen, där är man ju till viss del skyddad.
Efter lunchen begav vi oss så till skogen.


Vi lufsade på i lugn takt. Vi mötte ett annat par som också var ute och luftade sig.



EFTERMIDDAGSMYS
Sen kunde man hitta alla fem i vårt hushåll liggandes i en säng eller soffa någonstans med sin telefon/platta eller dator.
Förrutom Hugo som kurrade ihop sig i sängen och sov gott.



ANNAT IDAG
I morse lyssnade jag till församlingens andakt.


Och idag har jag också ätit en bit fågelbo och ägg. Du som undrar vad det betyder kan kika in på gårdagens inlägg så förstår du.
I dag räckte det också med en bit 😉.

Jag har njutit och njuter av mina påskdekorationer. I så gott som alla rum hittar man något fint eller tänkvärt att sätta ögonen på.



Ägget i påsk är en symbol för liv och för Jesu uppståndelse.


I dag tar vi det ännu lungt, slappar, äter gott, har tid för varandra, motionerar och firar påsk 👍.
I morgon tar distansstudier och hemma-skola vid igen. Imorgon har vi tre ungdomar i huset som skall lyckas studera, göra hemuppgifter och hålla google-möten m.m plus en arbetande pappa som också skall ha rum här. Han har nu när Mikael kom hem fått flytta ut sitt jobbhörn i aulan där uppe igen.
Och jag, vad jag skall göra imorgon, ja det berättar jag då.
Och Hugo, ja han skall väl som vanligt sova, busa, sitta i fönstret och titta ut och sen gosa med alla som vill.

Nu vill jag avsluta med dessa ord från instagram: "HAN DOG FÖR DIG, SÅ LEV FÖR HONOM".





DESSA SADE:"HERREN HAR VERKLIGEN UPPSTÅTT, OCH HAN HAR VISAT SIG FÖR SIMON!" OCH SJÄLVA BERÄTTADE DE VAD SOM HADE HÄNT PÅ VÄGEN OCH HUR HAN HADE LÅTIT DEM KÄNNA IGEN HONOM VID BRÖDBRYTELSEN.
MEDAN DE TALADE OM DETTA, STOD JESUS SJÄLV MITT IBLAND DEM OCH SADE TILL DEM:"FRID VARE MED ER" (Lukasevangeliet 24:34-36).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023