GLAD VALBORG 2020

Hoppas att du har en fin "Vappen" även om det är annorlunda med allt firas i år i.o.m Coronaviruset.
Här hemma har vi firat med munkar och mjöd i kväll, som Jan gjort.


På dagen försökte jag lyxa till det genom att göra en ny rätt.


Förutom ingredienserna på bilden satte jag lök och bacon också.
Alla i huset tyckte att det var gott, förutom jag. Det var ätbart men ingen ny favorit.


Och när vi höll på att äta kom jag på att jag glömt att sätta i grädden, men det gick helt bra utan också.

Och nu blir det nattbastu, utebastu.

Avslutar med en vacker bild från morgonpromenaden och en tanke till den. Vilken tur i dessa Coronatider att det är våren som står för dörren och ingen annan årstid. Tänk om Coronan kommit på hösten.



TACK JESUS för att vi får sjunga in våren nu, för att den ljusa tiden är här, den tid när Finlands befolkning börjar sticka ut nosen igen😊👍.  


LJUSET ÄR LJUVLIGT, OCH DET ÄR GOTT FÖR ÖGONEN ATT SE SOLEN (Predikaren 11:7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023