TRÄDGÅRDSFIX

Mysiga lördagsmorgnar gillar jag, så också denna.



Innan jag tog tag i trädgårdsfixet tog vi en ordentlig promenad med Hugo. Vi vandrade runt i vår stad.



Jag hann inte med så mycket fixande idag heller men det har ändå hänt en hel del i blomrabatten och nu börjar det ta form.

Rotspärrsduken hade Jan hunnit stansa fast redan igårkväll.



Min uppgift blev att plocka tillbaka de stora stenarna, dock inte alla, utan nu ordnade jag dem i små grupper och fyllde upp tomrummen med prydnadsstenar.
Prydnadsstenarna är röda och fina när de är blöta och när de torkar bli de härligt rosa. Så de fungerar i alla väder👍.



 Jag valde omsorgsfullt ut de vackraste stenarna.


Och som ni ser så står mina blommor lite här och där i solen. Men jag tror nog att de skall klara sig tills de får åka ner i jorden igen, vilket lär bli på måndag.


Ännu skall det fyllas på med flera prydnadsstenar, men det får vänta tills jag planterat tillbaka alla blommor. För hur försiktig jag än kommer att vara så kommer jag nog att klotta lite jord här och där.


Men nu behövde jag själva blombänken att stå och gå i för att få de tunga stenarna på plats.

Hugo låg på gräsmattan medan jag jobbade.





När vi hade ätit lunch slängde jag mig på sängen och vilade en stund innan jag promenerade iväg till jobbet.

Jag slutade kl:20, Jan kom med Hugo och mötte mig, vi promenerade hem genom den lugna, tysta staden som blivit så p.g.a Corona-viruset.

När vi kom hem tog jag en titt på blombänken. Jan har grävt bort jorden framför blombänken. Där skall också en rotspärrsduk sättas som skall stoppa gräsmattan från att tränga in i rabatten. Sen skall de stora stenarna som ringat in blombänken sättas tillbaka och lite prydnadsstenar runt och framför (då behöver vi inte trimma gräset mellan stenarna längre, åtminstone inte detta år😉).



Sen blev det lite familjetid, vi har ätit gott och badat bastu. Pojkarna är dock inte hemma, för nu har Mikael sluppit ut ur sin karantän👍 så de träffar kompisar.

Nu skall jag säga godnatt så jag också orkar upp till jobbet imorgon.

TACK JESUS FÖR EN FIN LÖRDAG, på många sätt.


Hittade en bild på påskgott som dottern gjorde, den får stå för en god dag. 

LÅT INTE DENNA LAGBOK VARA SKILD FRÅN DIN MUN. TÄNK PÅ DEN BÅDE DAG OCH NATT, SÅ ATT DU HÅLLER FAST VID OCH FÖLJER ALLT SOM ÄR SKRIVET I DEN. DÅ SKA DU LYCKAS PÅ DIN VÄG OCH DÅ SKA DU HA FRAMGÅNG. HAR JAG INTE BEFALLT DIG ATT VARA STARK OCH FRIMODIG? VAR INTE RÄDD ELLER FÖRFÄRAD, FÖR HERREN DIN GUD ÄR MED DIG VART ÄN DU GÅR (Josua 1:8-9).

-

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023