TACKA VARJE DAG

Börjar detta inlägg med en bild av Mattias hemmagjorda hamburgare, färgrann och fylld av allt möjligt.


Hur den smakade vet jag ej, för denna var hans egen. Det var hans kvällsmål, innan han gick till sängs. Jag gissar att den smakade helt fantastisk. Dock inte vad jag skulle äta innan jag går till sängs😊.

Vi föräldrar konstaterade en kväll att nog är det härligt att få ha alla ungdomar här hemma igen💗. Det som det märks störst skillnad på är att farstun är fylld av massor av skor och kläder, kylskåpet är tomt hela tiden och likadant med tanken i bilen😊. Nu när vi bara har en personbil och fyra som använder den så har vi den principen att den som kör får tanka om den är tom. Men konstigt nog så är det nästan alltid när vi föräldrar ska ha den som den är tom😂.

På tal om mat, ibland lämnar jag lappar efter mig när jag far på jobb.



Om jag skriver en lista är det nämligen större chans nästa dag att alla ingredienserna finns kvar till den maträtt jag tänkt tillaga då😉.

TACK JESUS för matfriska barn, som både gillar det som bjuds men som även kan fixa åt sig själv och andra.

Ja varje dag finns det något att tacka för, smått eller stort, det är fint att få känna tacksamhet

Vår bönekub.

VAPPEN
Nu blir det snart godnatt men innan det skall jag ännu knåpa ihop en rolig frågesport tills imorgon kväll när det är "VAPPEN", Valborgsmässoafton. Jag firar den på jobbet och fortsätter sen här hemma.

GLADA VAPPEN TILL DIG, önskar jag redan nu.

DET ÄR GOTT ATT TACKA HERREN OCH ATT LOVSJUNGA DITT NAMN, DU DEN HÖGSTE (Psaltaren 92:2).










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023