EN MÅNDAG KVÄLL HOS OSS

När jag kom hem från jobbet planterade jag om alla blommor, något som inte händer varje år i detta hus, men det hände idag och bra så.
Hugo däremot tyckte att mamma bara skulle gosa med honom, jag fick många pussar och kramar under planteringen.



Vissa blommor hade knappt någon jord kvar.


Denna blomma fick Matilda av en klasskompis när hon fyllde 7 år.


Och de flesta blommor var krut torra.


Jag planterade på det ställe i huset där det redan fanns sand och jord, i farstun.


När jag skulle städa efter mig fick jag först sopa undan all snö.


Nu kanske du undrar varifrån snön plötsligt dök upp mitt i blomplanteringen, ja det gjorde också Hugo, han såg verkligen ut som ett frågetecken.


Jag däremot visste genast varifrån den kom, för jag blev träffad av den, snöbollen.
Vi har nämligen en son som alltid varit full av bus och påhitt 😊💗och det hänger med en.

Jag hade öppnat dörren för att vädra och för att samtidigt sopa ut de sista jordsmulorna och då såg han sin chans.


Två bollar hann smälla in och krascha på golvet innan jag fick fast dörren. Det blev snö överallt, på spegeln, i blomjorden på golvet, på väggen, i våra skor och på hela mig.

Matilda 💗hakade genast på och sprang ut med paraplyet som skydd.





Ja visst är det bra om man kan skoja och busa med varandra, det om någonsin är viktigt nu i dessa Corona-tider.

Jag röjde undan snön och fortsatte sen att städa av bara farten. Jag städade lite här och där tills dammsugarens laddning tog slut 😊, då övergick jag till att påskpynta, för det kan aldrig bli för mycket påskpynt, tycker jag.



Ännu måste jag ut på jakt efter videkissor. Och de ska få flytta in i denna glasburk.



KRÅNGEL
Spisens ena knapp gick sönder i går, igen. Den har nämligen varit limmad i flera år. 


Nu börjar jag snart drömma om en ny spis. Den är nämligen 24 år, plattorna är väldigt långsamma, ugnen gräddar ojämnt och den går inte att få ren längre.

Och vår fläkt fanns här i huset redan när vi flyttade hit, så den är betydligt äldre och verkligen inte den fräschaste heller.



UTE I DET FINA VARMA VÄDRET
Temperaturen har legat på ungefär 8+ i dag och det har känts riktigt skönt. Man liksom bara måste ut på gården eller ut och promenera.

Här hemma har far och son fixat ved i kväll.



Jans vedklyvarställning visade sig fungera perfekt.


Detta är dock ingen reklam för bästa skyddsutrustningen. De är så lika när det gäller mångt och mycket. Och här hörde de inte alls på mig som försökte få dem att inse att det är trevligare att leva med alla delar kvar.


Men visst är det härligt att se när far och son arbetar tillsammans.
Man skall aldrig tvinga sina barn utan försöka få dem med på ett naturligt sätt, och visa att detta är något som hör till att man hjälps åt, ger varann beröm och har trevligt tillsammans. Och sen får man bara hoppas att det sitter i tills de blir äldre också 😉.



Och jag fick också en bild på dottern innan hon gick ut genom dörren, hon skulle på promenad med goda vänner.


Hon tog även knästödena, och jag undrade varför? Om de bara skulle prata och promenera. Men man vet ju aldrig ifall jag vill klättra i ett träd eller något, blev svaret. Ja det var en väldigt bra ide att ta knästödena på, konstaterade jag.

Så här i efterhand vet jag att det inte blev något klättrande i träd men upp på en stor sten lär hon ha varit.


PRATAT I HEADSET
När Mattias kom ner ikväll för att äta något smått, hade han sitt headset på och frågade om jag ville prata med Mikael 💗medan han själv skulle äta. Klart att jag ville.


Bröderna pratar ofta med varandra samtidigt som de spelar playstation, en i Finland och den andre i Sverige och i kväll fick även denna morsa hoppa in mitt i pausspelet och prata en stund, inte illa alls.
Och ja hon pratade och pratade, exakt så länge hon fick.


Just nu kokar Jan salladsdressing och Mattias fixar kvällsbit till sig. Jag har krypit i säng och Matilda spelar ett spel på skärmen och äter en vitlöksklyfta...ja faktiskt.



Nåja nu spelar hon gitarr.



Och Jans nykokade dressing fick nu åka in i burkar.



Mums nu skall vi äta ännu mera sallad.



KVÄLLS BÖN
TACK JESUS för denna dag, idag är min bön att alla skall få fira påsk tillsammans med sina nära och kära. Och de som vi inte i år kan bjuda in kring påskbordet får vi bjuda in i våra böner. En glad påsk till folket !



FINNS DEN GODA VILJAN ÄR DEN VÄLKOMMEN MED VAD DEN HAR OCH BEDÖMS INTE EFTER VAD DEN INTE HAR (2 Korintierbrevet 8:12).

NI FÄDER RETA INTE UPP ERA BARN SÅ DE TAPPAR MODET (Kolosserbrevet3:21)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023