CHILLAR PÅ UTSIDAN

I går kväll var vi en sväng till mina föräldrars. Solen sken och det var ett sånt fint vårväder där vi stod och chillade på utsidan.


Hugo däremot tycker att vi blivit hel konstiga som inte går in utan bara stannar en stund på utsidan och sen åker hem igen.



Här hemma chillar vi också på utsidan med alla som går förbi på vägen, stannar och undrar vad vi håller på med.


Ja det undrar jag också 😉, men det blir nog bra.


EN EXTRA BROMS
Nu är bromsen på plats i Volvon.



När jag steg in i bilen märkte jag den inte ens förrän Jan sa: nu får du bromsa, när vi skulle svänga in på gården.
Jag bromsade och den fungerade fint.


ARBETA
I dag har jag börjat jobba igen efter att ha haft ledigt i två veckor.
Det är roligt att vara tillbaka och vi gör allt för att skydda våra brukare mot detta Coronavirus, men nog känns det aningen jobbigt att gå med munskydd ett helt arbetspass, då får åtminstone jag lite tungt att andas😉. Det är tydligen en konst att kunna andas genom ansiktsskydd, och jag tränar på det fortfarande.
Men som sagt det är inget jag skulle ifrågasätta, här gäller det att vi alla hjälps åt.

I morgon är jag ledig och hoppas att jag skall hinna få så mycket som möjligt gjort i blombänken. Mikael har idag jobbat vidare och fyllt upp med sand närmast husväggen, och det tackar jag för.


Sen skall jag jobba hela helgen, lördag eftermiddag och kväll och söndag morgon till eftermiddag.
Däremellan vill jag hinna jobba i blombänken, för senast på måndag bör den vara klar, åtminstone allt grovjobb.
På tisdag har jag tid till min massör/kiropraktor. Och när man besökt honom bör man ta det lungt i några dagar för att inte få eventuella låsningar tillbaka.

Alltså ingen stress med blombänken 😊bara att allt bör klicka rätt👍😉.


CHILLA MED JESUS
Vi får aldrig glömma att vi alltid får och kan chilla med Jesus, VAR som helst, NÄR som helst och HUR som helst...för Han om någon kan ta allt det vi bär på, när som helst, var som helst och hur som helst. Och Han vill ta "det", för Han vill vara den viktigaste i våra liv.
Nu skall jag chilla lite med Jesus, jag har mycket att berätta och dela med Honom men jag tror att det blir kort för jag är så trött, men det kan Han också ta👍😊💗.


DEN SOM PLANTERAR OCH DEN SOM VATTNAR ÄR ETT, OCH VAR OCH EN SKA FÅ SIN LÖN EFTER SITT ARBETE. VI ÄR GUDS MEDARBETARE OCH NI ÄR GUDS ÅKER, GUDS BYGGNAD (1 Korintierbrevet 3:8-9).

BEDRA INTE ER SJÄLVA, GUD LURAR MAN INTE: DET MÄNNISKAN SÅR SKA HON OCKSÅ SKÖRDA (Galaterbrevet 6:7).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023