UPPHITTAD

När man är ute (med hunden) i ur och skur och promenerar lite här och där, ja då både ser och hör man ett som annat.
Man ser ex en massa borttappade eller glömda saker.

Om du ex saknar denna sparkstötting ja då kan jag tala om för dig var den finns (hör av dig bara 😉).

Det står ett efternamn ingraverat.
Förutom att man både ser och hör ett som annat så känner man också dofter.
Jan och jag har doftat oss fram till att många av de som nu sitter i frivillig eller ofrivillig Corona-karantän kokar mat väldigt sent på kvällarna 😉, för det doftar mat lite varstans. Egentligen är det riktigt trevligt att gå på doft-promenad, det gjorde vi liksom ikväll.

I kväll känner jag mig extra tacksam för att jag har öron som hör, ögon som ser och en näsa som kan känna dofter, för jag vet att det inte är alla förunnat. TACK JESUS.


HAR DU HITTAT SPIKEN?
Minns ni bilden av den enormt stora spiken, den som jag bad er leta efter när ni promenar här i Jakobstad.


I fall ni inte hittat den ännu så kommer här en ledtråd.



ÖRAT SOM HÖR OCH ÖGAT SOM SER, BÅDA HAR HERREN GJORT (Ordspråksboken 20:12).

ÖGAT BLIR INTE MÄTT AV ATT SE, ÖRAT BLIR INTE FULLT AV ATT HÖRA (Predikaren 1:8 b). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023