SOM I EN KOMEDI

Dagen gick inte som jag hade tänkt.


Vad hade jag tänkt då? Jo att jag skulle hinna plantera alla perenner/blommor innan jag for på jobb. Men så gick det inte.
Förmiddagen gick åt till att röja upp huset, eller rättare sagt köket, koka mat och rasta hunden ett par gånger, och bra så. Och sen var klockan så mycket att jag fick ge mig iväg.

Barnen fick i uppgift att dammsuga idag, men Mikael som redan hjälpt mig med blombänken flera dagar valde att fortsätta där.
När jag kom hem ikväll hade han rätat upp blombänken, skalat av den lite, fyllt på med jord blandat med torv (som trädgårdsmästaren Sandra rekommenderat) och grävt färdiga hål var jag bara kunde sätta ner blommorna 💗😊.





Jan hade också hjälpt till. Han hade (som Sandra också tipsade) skakat av jorden från plantorna.
Han hade dock gjort det så bra så flera blommor såg ut som struvor 😂, det fanns bara rötter kvar och ingen jord alls.

Nej det är inte en struva. Men säg mig; vilken väg skulle du plantera denna?

Om det är bra eller dåligt ja det vet vi ej, det får framtiden visa.

Jan kom och hämtade mig med bil i kväll. När jag kom hem blev det raka spåret bakom huset för att hinna plantera alla blommor/tuvor innan det var dags för godnatt.


Och grässtrån och rötter som ännu envist höll sig fast drog jag bort.


Jan fixade vatten åt mig 💗.


Och jag vattnade rejält.



SOM I EN KOMEDI
Men sen uppstod ett problem. Flera av blommorna hade jag ingen aning om vilken väg jag skulle plantera, de såg lika ut från alla håll😉.
Så för det första vet jag inte om de kommer att växa upp. Och för det andra vet jag inte ens vilka som är vilka blommor. Sen minns jag inte heller hur de såg ut när de blommade när jag nu bara ser endast några blad. Så nu kommer det här att bli en enda stor överraskning när de växer upp, det finns ju en risk att låga blommor hamnat bakom höga blommor osv

Jag hann få ner perennerna innan det blev alldeles för sent och jag blev riktigt nöjd med resultatet.


Jag bad en bön att Jesus skulle hjälpa mig med blombänken.
- Att blommorna växer upp, även om jag ev planterat någon upp och ner 😉.
- Att jag satt dem på rätt plats, så inte de långa blommorna växer framför de låga.
- Att helheten blir fin, en fröjd för ögat, så jag får njuta varje gång jag går förbi.

Och eftersom jag vet att Jesus också bryr sig om mina rabatter så kommer det att bli riktigt bra.
Men Han sitter kanske just nu och skrattar och har fått sig kvällens roligaste komedi😉.

Fortsättning följer.

Detta bibelord här nedan är så starkt och talande när man går genom tunga saker. Men nu i denna blombänks-situation kan man se det med humor också😊..."bär på tunga bördor". Åtminstone jag kan.


KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR OCH BÄR PÅ TUNGA BÖRDOR SÅ SKALL JAG GE ER VILA (Matteusevangeliet11:28)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023