EN 17 ÅRING I HUSET

I dag firar vi vår älskade Matilda 💗.



Vi har firat från morgon till kväll.



Morgonmål till födelsedagsbarnet: varm choklad med marshmallows och sjungande äggsmörgåsar.



Födelsedagsbarnet hade sen tid till fysioterapeuten, med sina knän. Nya knädstöd är beställda och det tackar vi för. Efter att hon tre gånger haft knän urled så använder hon gärna knästödena vid extra fysisk aktivitet. Däremellan fortsätter hon med sina övningar.

På tal om knän. Jan har varit ledig idag och vi har haft det riktigt skönt medan barnen har gjort sina skoluppgifter 😊.


När Jan tog en cykeltur ut i skogen på eftermiddagen var jag ute och krattade gårdsplanen. Hugo var också med och njöt av dagens härliga vårväder.



Och sanden var hur kul som helst att leka i.



Jag njöt också av värmen (efter 1h krattande).



Påskveckan är förbi (i lördags var sista dagen), i dag har jag städat undan alla påskpynt. Men påskblommorna fick så klart stanna kvar.


Och påskens budskap: JESUS ÄR UPPSTÅNDEN, Han har öppnat vägen till himlen för dig och mig, det fortsätter vi att glädjas över och leva i och av.

Och en här i hushållet, dock inte den yngste har liksom alla år förut och också i år tagit det här med påskäggsöverraskningar på hetaste allvar. Får man en leksak ja då bygger man den också, punkt slut.



Det gäller att läsa bruksanvisningen och koncentrera sig så att det blir rätt.




Vi tuffar vidare 😊.


KALAS
I kväll har vi firat Matilda med pizza, vilket hon själv önskade.
Jag skulle duka fint i vardagsrummet men hon ville hellre äta i köket. Jag hann just och just torka av bordet och fick fram flaggan och lite pynt så smällde alla ner sina pizzalådor och högg in 😊.






Och ifall någon undrar vad hon fick till present så kommer den här.


Och för dig som kanske inte vet vad detta är så kan jag berätta att nu när hon är 17 år kommer hon att börja övningsköra (med oss föräldrar) riktigt på allvar och då behövs en extra pedal, en broms.

Hon fick även en godisstång, en nougat, vilken är slut för länge sedan. Och en slant fick hon också för att köpa vad hon vill.

Att det redan är 17 år sedan vi fick minstingen vår kan jag knappt tro.
Här kommer några bilder där både 17-åringen och de andra är betydligt yngre än nu.



Finurliga (den blicken) Matilda med Mikael, i mommos rabatt.



Redan som liten älskade hon godsaker och hjälpte gärna till att baka och smaka, här blev det
kanelbullar till hennes 3-års kalas.


Barn är en gåva, en dyrbar gåva som vi bör tacka för, älska och vårda ömt 💗.


SE, BARN ÄR EN HERRENS GÅVA...(Psaltaren 127:3a).

DU HAR SKAPAT MINA NJURAR, DU VÄVDE MIG I MODERLIVET. JAG TACKAR DIG FÖR ATT JAG ÄR SÅ UNDERBART SKAPAD (Psaltaren 139: 13-14 a).

VISA MIG, HERRE, DIN VÄG, JAG VILL VANDRA I DIN SANNING (Psaltaren 86:11a)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023