OM DU KÄNNER DIG TRÄNGD

I dag åt jag min äggsmörgås och drack mitt kaffe med denna utsikt.


Dottern skulle ut och vandra i skogen och grilla med en kompis så vi körde flickorna till Fäboda och parkerade husbilen där i några timmar.


Jan var ut på en cykeltur och sen hann vi med några promenader också.


Vi såg flera fina träd.



Och vi träffade på flera bekanta. Vi konstaterade att det positiva som denna tid för med sig är just det att folk tar sig ut i skog och natur, och alla åldrar.

Känner man sig trängd inomhus eller över situationen överlag, ja då är det en god ide att bege sig ut i Guds fina natur och prata med Honom, berätta hur du mår och vad som tynger dig.
Eller ge Honom din glädje och ditt tack över att vi i Finland får röra oss fritt ute. Vi får be att det får fortsätta så.



HEMMA PÅ VÅR GÅRD
När vi kom hem fick vi fint besök, på utsidan och naturligtvis med avstånd, vi stod i en fyrkant 👍😊 och pratade.



Alla ungdomarna kom också ut (i dörren) och sa hej till fammo och faffa.


UT OCH KÖRA
I kväll har vi varit ut och köra en sväng.
Vi träffade på lite djur som Hugo morrade åt.




 Men som ni ser så var det inga levande djur och inga döda heller, utan djur gjorda i trä.


TITT UT
Hugo har fått mysa, leka och busa idag, mer än vanligt. Ja han stortrivs när alla ungdomar är hemma, alltid finns det någon som vill gosa eller busa...förrutom de dagar och stunder när de gör sina skolarbeten.



Och han älskar att leka titt ut leken. Var är Hugo? Och när man sagt det börjar tassen gå och snart tittar Hugo fram under filten.



Han är svår att få på bild vårt yrväder.



Och sen blir han så trött.



Och somnar skönt under filten.



GODNATT
I morgon är det en speciell dag för då fyller en av ungdomarna i huset 💗.
I år blev det inget släktkalas men vi skall nog festa till det ändå.

Nu har jag just kommit ur duschen och krypit ner i säng med vått hår, något jag kommer att ångra i morgon när mitt hår kommer att vara ett enda kråkbo, men det finns ju värre saker att behöva ta itu med.

I dag läste jag ett bibelord, eller rättare sagt en rad i bibeln, i psaltaren som passar väldigt bra in i dessa Corona-tider. Den berättar på ett så fint sätt vad en personlig tro innebär, hur vi inte bara vet att Gud är med oss i alla situationer, utan också hur vi kan känna det och få uppleva det, liksom David.

Hela kapitlet heter Aftonbön i nöd, det är en av Davids alla talande psalmer som han skrivit. Raden kommer här i slutet där jag alltid delar ett eller flera bibelord.
Och efter den tänkvärda och trösterika raden kommer den sista versen som passar speciellt bra nu inför natten.

Godnatt, lämna natten och morgondagen i Herrens händer.





NÄR JAG ÄR TRÄNGD, GER DU MIG RUM (Psaltaren 2:b).

I FRID KAN JAG LÄGGA MIG NER OCH SOVA, FÖR BARA DU, HERRE, LÅTER MIG BO I TRYGGHET (Psaltaren 4:9).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023