BÖRJAT PLOCKA FRAM JULPYNT

Vissa dagar hinner man med mycket och idag har det varit en sådan kreativ och rolig dag.
Jag började morgonen med att göra en bulldeg. Och det är nog första gången i mitt liv som jag bakat bullar och inte ätit själv. Det är konstigt men efter snart sju månader nästan helt utan socker är jag inte alls sötsugen.


Vem som skulle få bullarna avslöjar jag imorgon för nu är jag så trött så det blir riktigt strax godnatt för mig.

Jan tog ju en suddig bild på bagaren imorse, bagaren med julförklädet på.


Jan åkte kl.12 iväg på jobbresa. Han kommer hem på torsdagkväll, och då lär han komma hem till ett julhus.

Jag har kört all in när jag plockat fram julsaker idag. Men julgranen får ännu vänta någon vecka.


Jag har lyssnat på julmusik, bytt gardiner, satt fram ljusstakar, tro, hopp och kärlek, girlanger, olika ljusslingor och massor av små pynt.

Melonpaus mitt i fixandet.


Denna sida av vardagsrummet hann nästan bli klar.


Men ser man på andra sidan av rummet finns det en hel del att göra än 😊. 


Med kaos i vardagsrummet avslutar jag för i dag.

TACK JESUS FÖR DENNA PYSSLAR DAG.


DETTA ÄR DEN DAG SOM HERREN HAR GJORT , LÅT OSS PÅ DEN JUBLA OCH VARA GLADA (Psaltaren 118:24).



 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023