VILL INTE BLI SJUK

Jag vaknade av att jag frös, men funderade inte desto mera på det. Jag drog mera slutsatsen att "eldaren" (min man) var ju inte hemma igår kväll och således blev det ingen värmande mysbrasa och därför var det säkert kallare än vanligt.

Efter morgonpromenaden som gick helt bra kände jag mig ännu frusen, jag tog en varm dusch och kokade en kopp te och det hjälpte.

Jag fortsatte med gårdagens advent och julpyntande när jag fick ett meddelande från chefen. Hon undrade om jag kan ta ännu ett nattskifte förutom fre- lör, nu skulle det också gälla tor-fre. 

Jag svarade ärligt som alltid: Jag har bara haft en vaknatt ännu, vilken jag fixade men vet inte hur jag skulle ha fixat ytterligare en natt efter den. Så om jag klarar två nätter efter varann det kan jag inte svara på men jo jag kan försöka ifall du inte hittar någon annan. 

Jag fortsatte pyntandet men märkte snart att jag nog kände mig ändå på något sätt frusen fast jag rörde på mig hela tiden.

Klockan 12 skulle jag vara vid fysiatriska polikliniken. Men när klockan började närma sig 11 insåg jag att nej det går ju inte. Jag ringde och avbokade. 

Jag fick också meddela att jag inte kunde delta i Fokus ledningsgruppsmöte ikväll (men jag var sist och slutligen med på telefon och online, inte hela mötet men ibland ).

Jag fick också ringa upp min chef och meddela läget. Jag valde att ringa istället för att skicka ett meddelande, kändes bättre så eftersom jag bara någon timme innan hade ju lovat att ta natten och nu ringde jag plötsligt och meddelade att jag kände mig lite småfrusen. Men hon förstod så väl och vi kom överens om att jag hör av mig angående mitt mående imorgon.

Jag har försökt vila men känner mig inte jättetrött men nog lite tröttare än vanligt. Tempen visar 36,4. Men jag känner mig inte flunssig på något sätt. Jag hoppas verkligen att jag inte håller på att bli sjuk nu.

Samtidigt vet jag ju inte hur min kropp fungerar efter en hel vaknatt (sön-mån). Jag har sovit rätt bra de flesta nätter här efteråt men har haft full rulle dagtid, kanske det inte varit så klokt. I går kväll efter allt bakande och julpyntande blev jag plötsligt riktigt trött och visst tyckte jag att det var lite märkligt. Kanske man kan bli småfrusen av för lite sömn?

I kväll skall jag gå riktigt tidigt isäng, senast kl.21. Jag får be om en lång och skön natt och inga konstiga feberkänningar och småfrysande imorgon. Och imorgon bara måste jag ta en riktig vilodag varken det blir jobb till natten eller ej.


VEM FICK BULLARNA
Jan är som sagt på jobbresa, till Helsingfors (det värst coronadrabbade stället i vårt land just nu). Han och en kollega åkte ner med egen bil igår och de kommer hem imorgonkväll.

I går träffade Jan Mattias 💗 fram och tillbaka. Mattias är på praktik på Jorvs sjukhus på akuten och slutade 21:30 i går, om jag minns rätt. Det blev ingen lång träff men Jan fick överlämna nybakade bullar 👍 och ett litet paket och kuvert till lilla jul. Lilla jul är precis som det låter, man firar en liten jul. Den dagen eller rättare sagt kvällen firar vi här i våra trakter kvällen innan första advent, alltså inkommande lördagkväll.

I dag hade jag också tänkt leverera bullar till svärföräldrarna (som skulle ha passat Hugo medan jag var till fys.poli) och till mina föräldrar (som skulle in till staden och handla och hade tänkt komma förbi så vi fick se varann) men så blev det dock inte, bullarna fick åka i frysen istället.


GODNATT
Nu skall jag börja ställa mig inför natten medan Matilda får gå ut med Hugo. Och jag känner vår hund, han kommer att protestera eftersom jag inte följer med, han kommer att sätta sig ner och bromsa och bara gå typ kring huset, vilket betyder att han troligtvis väcker mig i natt och behöver ut och kissa. Där var den goda nattsömnen, för sen vaknar jag och kan inte somna om. Men jag får och jag ska be om att Jesus ändrar på den saken 👍. 

SÅ JESUS NU LÄMNAR JAG HUGO I DINA HÄNDER, HAN BEHÖVER KISSA ORDENTLIGT INNAN NATTEN OCH SEN SOVA GOTT TILLS IMORGON.
Ja tänk vad fint när man t.o.m får be Jesus om att hunden ska pissa 👍😉. Till Jesus får vi komma med allt och alla. Glöm aldrig det 👍.

OCH HERRE JAG BER OM EN LÅNG OCH SKÖN NATT SÅ MIN KROPP FÅR VILA OCH ÄR NORMAL IMORGON IGEN AMEN.


NÄR DU LÄGGER DIG SKA INGET SKRÄMMA DIG OCH NÄR DU LAGT DIG SKA DU SOVA GOTT (Ordspråksboken 3:24


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023