I DAG IAKTTAR VI

 Ifall du läste mitt inlägg igår om vår darrande aggressiva hund så börjar vi tro att det är hans antiinflammatoriska medicin som gör honom dåsig, darrig och som sagt aggressiv om han typ blir "tvingad" till något han inte vill (som igår när han ville ut men sen ändå inte ville ut eftersom jag inte följde med).

Imorse var det samma glada (om än lite lugnare och tystare, än vanligt) Hugo som gärna ville ut och gå och som gick med sin vanliga ivriga fart...och kakkade så det blev två påsar.


Även när han gått med mig har jag märkt att han inte velat gå så mycket som vanligt ifall han fått den omtalade medicinen nån timme före. Och jo det står om en hel del biverkningar som bör försvinna efter hand.


Vi skall försöka ge medicinen som skall tas 1ggr/dag på en passligare tid när han hunnit vara ute både på sin morgon och eftermiddagstur. Sen får han sova så länge han vill också kan vi ev ta en kortare kisspaus innan natten eller fast en på natten om det så behövs.


Nu försöker vi så här också skall vi tro och be att det går vägen, för denna medicin har redan gjort underverk för Hugos tarm... vilket ni kan se av två kakkapåsar redan på morgonen 👍😉. Annars får vi kontakta veterinären och se hur vi fortsätter.

JESUS I DINA HÄNDER LÄMNAR VI HUGO OCH HANS MÅENDE AMEN.


LEVERERAT EN VÄSKA
På dagens promenad överlämnade jag en väluppskattad gåva till en liten flicka 💗.


Det var min rosa ryggväska som jag köpte i Tuuri för något år sedan. Det jag inte visste då var att hela väskan är gjord av reflex, så man syns sannerligen i mörkret.

Min dotter påpekade i något skede att en sådan väska passar nog bättre för en liten flicka (i lågstadieåldern) än för en 48-åring (medelålders kvinna) som du mamma 😉. Men det örat lyssnade jag inte till.
Men småningom började jag inse att den var aningen för stor att ha till jobbet och i samma veva sa en väninna i bönegruppen att hon har en liten rosa ryggväska liggandes i skåpet som hon aldrig använt och kommer inte att använda, och den kunde jag få. Och jag tackade så mycket.
Det visade sig att den blev min favorit, speciellt när jag promenerar till jobbet.


Och snart blir det att promenera iväg med den. I kväll blir det mitt första långa kvällsskift till 22:15, och ett liknande skift blir det även imorgon.

ÖNSKAR ER ALLA EN FIN DAG...OCH KVÄLL 😊.

DET ÄR GOTT ATT I STILLHET HOPPAS PÅ HJÄLP FRÅN HERREN (Klagovisorna 3:26).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023