VÄLKOMMEN ADVENT

I morse när jag vaknade kände jag att benen bar, kroppen orkade mera och huvudet var inte lika tung och trött som de senaste dagarna. Jag böjde genast knä vid sängen och tackade Jesus för denna dag och denna härliga känsla när krafterna börjar komma tillbaka. Det man inte förlorat gläds man inte lika mycket åt, så är det bara. I dag har jag fått glädjas.


Mjukishunden i vår farstu som vi inte riktigt vet om är på väg in eller ut den gladde sig tydligen också i dag 😂, så här låg den plötsligt.

När livet känns bra.

Vi tog en morgonrunda med Hugo och det kändes så friskt och skönt att orka, orka gå och orka röra på sig.


GUDSTJÄNST
Hemma igen slängde jag mig på sängen och deltog i festgudstjänsten från Jakobstads kyrka.


Processionen.

Det gick helt bra att sjunga med i Hosianna från sängen.

Vår nya församlingspastor Jakob Edman predikade.




Sen blev det god laxsoppa här hemma, som Jan hade kokat.


GRANEN
Vi har varit en sväng till mina föräldrars och träffat dem på utsidan, samtidigt hämtade vi hem granen som pappa 💗 huggit åt oss.



Sen blev det en promenad i skogen. Hugo traskade glatt iväg utan koppel.

Och Jan traskade också glatt iväg.

Här hade älgen gått över vägen.

Hugo undersökte dofterna länge och väl.

Och han var så modig och gick ner i djupa diken.

Att hans halsmandlar (som skapat både smärta, klåda och irritation) nu är bortopererade gör att han blivit så mycket modigare.


Hemma igen fick Matilda skjuts till butiken för att handla mjölk och lite smått. Jan som varit till Helsingfors är i frivillig karantän och jag undviker ännu idag att gå till butiken.


HOPPA IN FÖR VARANN
Jag skulle ha varit mötesledare på Fokus ikväll (hoppat in för en annan som inte hade passligt) men jag meddelade redan igår att jag nog är för trött och eftersom jag inte då visste åt vilket håll detta skulle vända så lovade en annan att ställa upp. Så fint när vi kan hjälpas åt. Och det känns bra att vara hemma ikväll och ta det lungt.

Välkommen advent, vi behöver denna tid kanske ännu mera i år, detta coronaår.


Och jag fortsätter att be och hoppas på Herren att Han skall fylla mig med den kraft, glädje och frid som jag behöver för varje dag. Och den bönen får också du be.

HOPPAS PÅ HERREN, VAR STARK OCH FRIMODIG I DITT HJÄRTA, JA VÄNTA PÅ HERREN (Psaltaren 27:14).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023