SVARAT PÅ FRÅGOR

Jag fick en lång och skön natt, jag sov hela 9 h och 27 min enligt min aktivitetsklocka. Hugo sov också hela natten förutom att han hade en liten konsert kl.01.00 (han skällde åt något ljud där ute), men ut behövde han inte vilket betyder att han hade kissat ordentligt på kvällspromenaden med Matilda.


Ja, du som läste mitt inlägg igår vet att dessa ovanstående saker ingick i min aftonbön och bönesvar fick jag, tack Jesus.

Däremot vaknade jag lika småfrusen idag. Jag ringde först till chefen och meddelade att det blir nog ingen vaknatt för mig inatt. Sen ringde jag sjukhusets telefonrådgivningen (vilket man bör göra nu i dessa coronatider) och fick svara på följande frågor.

Har du feber? Nej, men jag känner mig febrig och frusen men tempen visar endast några streck mer (36,4) än det vanliga (36,1).

Har du muskelvärk? Nej, eller jo men endast i min arm/axel som ju bråkat en tid.

Har du hosta? Nej.

Har du sjukhals? Aningen, men det har jag ofta p.g.a sura magsyror som vill upp p.g.a min kroniska magkatarr. Så inte har jag sjukare hals nu än vad jag annars brukar ha ibland.

Har du diarre? Nej.

Har du huvudvärk? Aningen lite, i går och imorse, eller mera att huvudet kändes tungt och liksom fem före huvudvärk.

Har ditt lukt eller smaksinne påverkats? Nej.

Sjukskötaren kom fram till att jag inte har några typiska coronasymptom så i nuläget bör jag inte komma på test. Men i sängen skulle jag hållas idag och dricka mycket. Och det har jag gjort förutom lite julpyntas (dagens bilder) och hundpromenader.

Jag sa också till sjukskötaren i telefonen att jag förut vid ägglossning fått dylika symptom som feberkänsla, trötthet och huvudvärk och jag funderade om det kunde vara det, även om jag inte haft dessa på över ett år nu. Hon svarade att det kan det säkert vara, och om jag vill så finns det 
ägglossningstest på apoteket (som används ifall man vill bli gravid 😉) som jag kan pröva.
Och jag skall ta ny kontakt imorgon om jag inte blivit bättre.

Jag funderade hur jag skulle göra med testet och kom till att det skulle nog kännas bra att ta, så skulle jag ju få svar på det i alla fall. 

Jag blev inte satt i karantän men man skall ju ändå inte springa runt med feberkänsla i kroppen så jag funderade vem som kunde hämta ut det åt mig från apoteket. Att sända min 17-åriga dotter att köpa ägglossningstest kändes inte helt rätt 😉.

Men så fick jag ett meddelande från en väninna som undrade hur jag mår idag, och då tog jag min chans. Hon ville gärna hjälpa till och lovade att hämta testet från apoteket efter jobbet.

Sen var jag inne på nätet och surfade på feberkänningar och ifall man känner sig småfrusen och kom flera gånger till "urinvägsinfektion". Och ja det kan det också vara även om jag inte riktigt tror det. men jag får lätt brännande känningar ifall jag dricker för lite (har haft det så länge jag kan minnas). 

Och natten mellan lör-sön när jag jobbade drack jag medvetet mindre både på kvällen och natten så jag inte skulle behöva springa på wc så många gånger. Och jo på morgonen märkte jag av den där lite 
brännande känslan, men som sagt det har jag ibland.
Sen är det ju större risk att få urinvägsinfektion i övergångsåldern.

Så med denna info från nätet (ni vet man skall ju alltid leta symptom på nätet av alla ställen 😉 då kan man ha lite eller allt) skickade jag till väninnan att hon kan på samma gång också ta ett urinprovstest. Ett sånt får man ju göra gratis vid arbetshälsovården men jag tyckte jag ville pröva här hemma.

Och väninnan som tydligen var utan bil idag hade cyklat för att införskaffa mina test och kom sen hit trampande med dem....vilken kärlek. Tack min vän 👍😊💗.

Ni kanske är nyfiken vad testen visade.

Ägglossningstestet visade det första kontollstrecket som det ska och sen även ett svagare streck, vilket ju är lite svårt att tyda. Det står att ett svagt streck betyder negativt men det var ju inte helt svagt så jag vet inte riktigt. På bilden ser det ännu svagare ut än det var.


Ägglossningstest.

Urinprovet tar jag imorgon när jag vaknar 👍.

Nu efter en vilodag känner jag mig bättre. Och nu skall jag strax krypa isäng och få ännu en lång natt, det ber jag i Jesu nam.


Och snart kommer Jan 💗 hem...till ett hus som förvandlats till en julstuga 😊

LÅT MIG OM MORGONEN ERFARA DIN NÅD, TY JAG FÖRTRÖSTAR PÅ DIG. VISA MIG DEN VÄG JAG SKALL GÅ, TILL DIG UPPLYFTER JAG MIN SJÄL (Psalatren 143:8).

 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023