MÄTTANDE BRÖD

Jag har varit till Fokus, mitt andliga hem ikväll och det känns så gott i hela kroppen.

Jag räknade till fyrtio personer och alla vuxna förutom två bar munskydd. Får också påminna om att alla inte ens kan använda munskydd.

Den känslan när jag steg in i salen till lovsången som ljöd, den var otrolig. Nu var jag här igen, nu var jag "hemma". Och jag såg många glada ögon i de maskbeklädda ansiktena, för vi kände likadant allihopa..... vill jag tro.

Undervisningen blev filmad så man kunde/kan lyssna till den även hemma, något som svärmor meddelade att hon verkligen uppskattade.

Det blev lite eftersnack med en och annan innan jag beslöt att traska hemåt. 
Tog denna bild från utsidan.

Jag hade som sagt tänkt promenera hem även om jag varken hade mössa eller ytterbyxor, det blev dock inte så för det hade börjat blåsa ordentligt, nästan storma så jag ringde Jan och han kom och hämtade mig.

Jag ute i stormen.

Här hemma har vi fått njuta av Jans nybakade tunnbröd.

Och det smakade så bra efter Fokus.

TACK JESUS för både andligt bröd och hembakt bröd denna annars så mulna och mörka dag.


DENNA VECKA
Veckan som kommer innehåller mycket jobb, jag jobbar varje dag förutom fredag. Men på lördag far jag först till natten, och det blir min första vaknatt (nu när vi inte får sova längre). Och jag är nog så nervös hur det ska gå, hur jag skall lyckas hålla mig vaken och sen vara skärpt och alert ännu på morgonen.
Du som är en bönemänniska får gärna be för mig och inkommande vaknätter.
Efter vaknatten är jag ledig hela fyra dagar innan jag kör min andra natt.

I morgon förmiddag skall jag på ett spännande besök, jag berättar mer om det imorgon.

Avslutar med en bild från förmiddagens promenad.

SÖK HERREN MEDAN HAN LÅTER SIG FINNAS, ÅKALLA HONOM MEDAN HAN ÄR NÄRA (Jesaja 55:6).

 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023