STÄDNING, MYSSTUND OCH RÖNTGENSVAR

I dag har jag förbarmat mig över kökslådorna. Och dessa bilder är efterbilder, tänk fullständigt kaos så ser du också förebilderna framför dig 😊.


Sen svängde jag ihop en lasagne och en stor skål med sallad.

Dottern och jag hade mor-dotter mys och vi hann diskutera allt och lite till medan Jan var ut och cyklade i skogen.

Och vi höll lite koll nu som då var han rörde sig.

När han kom hem berättade han att han hade cyklat över ett dike med rapavatten (= lerigt vatten). Det visade sig att det var djupare än han trott, han fick hoppa av cykeln som stannade mitt i och båda 
fötterna och lite av benen åkte ner i gäggan. Kan meddela att tvättmaskinen har snurrat här ikväll 😀.

HUGO
Han sov gott även i natt. När han vaknade ville han ut på promenad och vi gick i över en timme, och han fick välja väg.



Bara man vandrar nära marken missar man inte det vackra.


Det är alltid lika vackert vid Aspegrens trädgård varken solen lyser eller ej. Så jag knäppte en hel del bilder igen.








När vi kom hem blev det dax för mat och mediciner. Ja jag har mosat tabletter, mixat kokt kyckling och blandat och fixat och Hugo har duktigt ätit alla sina mediciner även idag 👍.


Och han har ätit i liggande ställning och i sängen som vanligt. Ja vår hund har aldrig ätit normalt.


Och vi fick meddelande från apoteket att Hugos antiinflammatoriska medicin (som är speciellt för tarmens läkning) hade anlänt, så den har vi också börjat med i dag. 


Hugo har varit trött ikväll, vet inte om det beror på alla mediciner, speciellt denna medicin eller om han bara annars har haft en tröttare dag.
Men ingen besvärlig värk tycks han ha och det är vi så tacksamma för. 

Jesus vi ber om ett fullständigt helande för Hugo 💗.


RÖNTGENSVAR
I går hade jag tänkt ringa till Työplus/arbetshälsovården för att fråga om mina röntgensvar kommit. Men det visade sig att de hade stängt redan kl.12.

Men så ikväll strax efter kl.17 fick jag ett meddelande på telefonen från läkaren.
Inga tecken på förkalkningar eller senskador. Ej heller trånghet p.g.a skelettfaktorer där senorna går. Normala fynd.

Men då blir jag ju helt fundersam, hur kan armen vara så sjuk och styv (om jag svänger den bakåt) och värker hela tiden men inget syns på röntgen, det känns ju inte alls bra, eller så känns det bra...det beror ju liksom på hur man tänker. Och värkmedicinen som jag fick den fungerar inte, även om den har en röd triangel...vilket låter starkt, åtminstone i mina öron.

Jag börjar själv tro att det är disken i nacken där jag har en utbuktning som "igen" ger besvär, eftersom det stundvis värker ända ut i fingrarna. Men svänger jag armen bakåt hugger och river det till uppe i själva armmuskeln, vilket ju verkar som om problemet finns just där.

Så här kan smärtan från disken sprida sig ända ner till handen och minska enligt bakvänt mönster när man gör övningarna flitigt. Vid akuta symptom skall man göra dem varannan timme. I dag har jag börjat göra dem flitigt.



Läkaren som gjorde ultraljudsundersökningen sa ju till mig där och då att det finns lite vätska i armen, vilket kan tyda på inflammation även om inget mera syns. Men denna Työplus-läkare skrev inget om någon vätska.
Det blir att ta kontakt på måndag igen. Jag skall förresten dit även då men till en fotfysioterapeut som besöker Jakobstad ibland. Jag skall få hjälp med mina krånglande fötter, skall få inlägg.

TACK JESUS att jag får lämna alla mina hälsobekymmer till Dig som har all kontroll, för jag har det sannerligen inte.


KONFERENS
I kväll har jag via youtube lyssnat på och deltagit i den Nordiska bönekonferensen, den som hålls i Finland för första gången, i Helsingfors.


Jag chattade inte 😉, men det var lite roligt att samtidigt kunna läsa vad folk skrev. 

Nu säger jag godnatt efter en innehållsrik dag på många sätt. TACK JESUS för denna dag. 


PS. Och jag måste väl ännu tillägga att USA har fått sin president ikväll. Det blev Biden. 
Vad jag tycker? Jag tycker att ingen av dem var rätt, inte Biden och inte Trump, men det blev Biden och jag vill ändå tro att det blev bättre så för ingenting är omöjligt för Gud, det får vi alltid komma ihåg. Vi får nu be att Herren förvandlar hans hjärta och sinne så att han tar emot Jesus i sitt liv och lever och beslutar i enlighet med Guds vilja, amen.

ATT VÖRDA HERREN ÄR BÖRJAN TILL VISHET, GOTT FÖRSTÅND FÅR ALLA SOM HANDLAR SÅ (Psaltaren 111:10).












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023